Yelizcebni doğum belgesi ve kimlikleriniz ile birlikte SSK ya başvuru yapılıyor adınıza bir sy sonra PTT veya banka hesabı varsa orayabyatar ilk çocuk 300 ikinci 400 3. 600 TL şeklinde bir de süt parası var eşinizin sigortalı olması lazım oda kendi adına SGK ya başvuru yapıyo aynı şekilde ona da 16-20 güne yine hesap varsa hesabına yoksa adına pttye yatıyor en son 500 kusurdu bu sene ne kadar oldu bilmiyorum