Devlet hastanesinde sabah aç karna bir kan testi alınıyor . Sonra kantin ya da büfe de bir yerde şeker yükleme testi için su satılıyor bildiğimiz şekerli su ama belli oranda. Mesela içtikten 1-2 saat sonra yanıma gel diyor doktorunuz tekrar kan alıyor aradaki yükselme ve farktan bakıyorlar . Bir kaç sene önce ilk hamileliğimde böyle olmuştu