Tugcesmt Merhaba, benim de ikili testim 358 çıktı 14.haftamda. Orta riskli gruptaydım fakat doktorum ısrarla amniyosentez önerdi. Ben de çevreden testi riskli çıkıp çocuğu sağlıklı doğanların hikayelerine inanıp olayın üstüne düşmedim, nasıl olsa aldırmayacaktım bebeği de. Daha sonra 20.haftamda ayrıntılıya girdim her şey normaldi, ense kalınlığı burun kemiği her şey normal çıktı. Kadın doğumcum bebekte hiçbir problem görünmediğini fakat 3lü testi de yaptırmamın iyi olacağını söyledi, onu da yaptırdım o da kötü çıktı ama ultrasonda her şey normal olduğu için üstüne düşmemeyi tercih ettim. 20.haftamdan sonra karnım giderek büyümeye başladı ve karnımda belirgin şekilde şekil bozukluğu olduğunu fark etti çevremdekiler. 24.haftamda ciddi bir kasık ağrısı ve sancıyla kadın doğuma gittim doktor beni acilen perinatologa yönlendirdi. Perinatologa gittiğimde ayrıntılı ultrasonla bakıldı ve bebeğe Dandy Walker sendromu teşhisi konuldu. Hidrosefali oranının yüksek olduğunu söylediler ve rahimimin neredeyse yırtılmak üzere olduğunu söylediler, acilen doğumhaneye çıkın gebeliği sonlandırmamız lazım dediler. Tercih hakkım bile olamadı, yaşadığım şoku anlatamam. Bebeğimi her şekilde doğurmak istediğimi söyledim fakat doktorum bunun mümkün olmadığını, en fazla 2-3 hafta içerisinde rahim yırtığıyla gözümü yoğun bakımda açma ihtimalimin yüksek olduğunu söyledi, en mantıklısının gebeliği kontrollü sonlandırmak olduğunu söyledi. Aynı gün hastaneye yatışım yapıldı ve normal doğumla suni sancıyla 24 haftalık bebeğimi ölü şekilde doğurdum 😞 Kusura bakmayın lütfen, biraz uzun oldu ama sizinle detaylı şekilde paylaşmak istedim çünkü ben de sizin gibi kendimi testim kötü çıkmış olsa bile bebeğimin sağlıklı olduğuna inandırmak istiyordum. Ama inanın çok büyük hata ettim neredeyse ölüyordum neler çektiğimi bir ben bir Allah bilir. Ne test yapılması gerekiyorsa yaptırın hiçbir zararı yok, boşuna korkmayın zaten sağlıklı bir gebelikse hiçbir şey olmuyor bebeğinize. Keşke ben se tüm testleri yaptırsaydım da 24 hafta boyunca boşuna bekleyip kendime o acıları yaşatmasaydım. Umarım sizinki sağlıklı bir gebeliktir, sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah 🤲🏼