Bende gebelik şekeri çıktı. Şekerin yüksek seyretmesi bebeğin sağlığını çok kötü etkileyebiliyor, ciddiye almak lazım. Diyetisyenden beslenme listesi aldım. Bir de şeker ölçüm cihazı alıp sabah akşam açlık-tokluk ölçmeye başladım. Zeynep Kamil’de gebelik şekeri olanları ayrı bir bölümde takip ediyorlar, o kadar önemli bir sorun yani. Mutlaka diyetisyene gidip önerilerini takip edin. Tatlı, hamur, makarna, pilav, ekmek zaten yasak (doymak için bunlara ihtiyacımız olmadığını hepimiz biliyoruz da işimize gelmiyor, ben de zorlanıyorum hâlâ, ama bebeğe zarar veririm korkusu daha ağır basıyor). Bana verilen beslenme listesi şöyle bir şeydi, belki size de faydası olur:
Sabah (8.00): Haşlanmış yumurta, iki dilim peynir, 7 zeytin veya 2 ceviz, bir dilim ekmek (ben ekmeği çıkardım, yerine ceviz yiyorum)
Öğle (12.30) - Akşam (18.30): Çorba (2 kepçe), Sebze yemeği (5-6 kaşık), Et (2 köfte ayarında), Yeşil salata (yağsız, sınırsız)
Gündüz ara öğünlerinde (10.00 ve 15.30) bir meyve, bir bardak ayran (süt veya 2 kaşık yoğurt da olur)
Gece ara öğünü (21.30): iki galeta, bir dilim peynir, yağsız salata
Kahvaltıyı ve ara öğünleri atlamamak çok önemli. Sürekli bir şeyler yediğiniz ve tok olduğunuz için zararlı yiyeceklere karşı koymak biraz daha kolay oluyor.