ngksu Kızlar 18+3 üm yarın sağlık ocağına tetanoz aşısı için gidicem öncesinde görüşmedik bu haftalarda bu var gelirsin demişlerdi. Aç mı tok mu gitmeliyim ? Beni ne bekliyo aydınlatabilir misiniz😂
Barabar ngksu olmanız gereken sağlık ocağındaki tetanoz değil eczanelerde satılan ve 30. Haftadan sonra uygulanan difteri tetanoz boğmaca içeren aşı. Henüz olmamişsiniz bu konuyu bir araştırın YouTube da videolar vs var izleyin belli ki doktorunuz bahsetmemiş 🤔
Bernush ngksu Beni 26 da çağırdı sağlık ocağı, doktoruma danıştım. 25-26 da gidebilirsin, bir zararı yok tek doz olsan yeterli dedi. Haftaya gideceğim bi mani çıkmazsa.
ngksu Barabar 2 doz olucağımı söyledi sağlık ocağı biri 18. Haftada dedi bunu doktorada Laf arasında sçyşedim herhangi bir şey söylemedi sizin bahsettiğiniz tarzda?
ngksu Barabar Gebelikte 1 ay arayla toplam 2 doz aşılama yapılır. Çoğunlukla 5 ve 6. aylar tercih edilmektedir. 2. doz doğum gerçekleşmeden 2 hafta önce mutlaka tamamlanmış olmalıdır. Google da bile yazan bu 😂
MorKelebek54 Barabar olmaniz gereken saglik ocagindaki degil derken neye dayanarak bunu dedin? 30. Hadtadan sonra degil aurica bu asi. 20. Hafta cicari ilk doz 24. Hadta civari da 2. Doz olunur. Olunmasi gereken tetanoz asisi da saglik ocaginda yapilir. Doktorunuz bahsetmemis belli ki hic. Sikdiue kadar her hamile kadin saglik ocaginda odu tetanozu sen neye dayanarak bunu dedin? Elinde bunla ilgili bi aciklama var mi saglik bakanligi tarafindan
Barabar ngksu eğer 10 yıl icerisinde bir kez tetanoz aşısı olduysaniz şu an sağlık ocağında yapılan aşıyı olmaniza zaten gerek yok. Çünkü eğer olduysaniz 10 yıl içindeki aşı size antikor urettiginden koruması devam eder. Bahsettiğim aşı zaten boğmaca için uygulanan bir asi. Yenidoğana bogmaca aşısı 2. Ayında yapılıyor ve bu da iki ay boğmaca virüsüne açık demek oluyor. Size 30. Haftada uygulanıyor ki sizin vücut antikor uretsin sutunuzle bebeğe geçsin ve bebek bu virüsü dışardan kapmasin. Burda bogmacaya yakalanıp kuvezde yatmış bir cok bebek hikayesi var. Herkesi kastetmiyorum ama benim ebemde bu konudan bahsettiğim de sadece tetonoz yeterliyi bana savunmuştu. araştırıp bu bilgileri bize vermesi gereken onlar halbuki 🤷
Pofidik123_ ngksu 18.haftamda doktorum bana da seni bir iki haftaya ararlar sağlıkocağından tetenoz için bilgin olsun dedi başka bişey demedi
Hamisbayan ngksu ben ilk dozda sadece kol ağrısı hissettim bir gün ama ikinci dozu olduğumda feleğim şaştı bir dozda yeterliymiş bilmiyordum ama olduğum günün akşamı kemiklerim sızladı sürekli kustum ateşlendim hipotermi geçirdim resmen sabaha kadar da geçmedi sabahta kalp sıkışması oldu eşim görevde olduğu içinde hastaneye bile gidemedim gece boyu sızlanarak yattım evde anca sabah eşim gelince kalp sıkışmasıda olunca acile gidebildik kesinlikle ikinci dozu olma derim hatta benim olduğum hafta burda bikaç kişi daha paylaşmıştı aynı şikayeti aynı belirtileri göstermiş onlardada
Barabar Lavinya21 estağfirullah ben sadece doktorumun beni yönlendirmesiyle araştırıp bilgi sahibi olduğum bir konuyu yazdım. Önerilen ve uygulanması daha sağlıklı olan üçlü aşı bence. Bir video ekleyim izleyin isterseniz
ivfbaby Barabar evet benim doktorum da boğmaca aşısını önerdi sağlık ocağındaki aşıyı olmama müsade etmedi. Sanofi markasına ait bir aşı.
Barabar MorKelebek54 yukarıda paylaştığım videoyu alanında uzman bir hekim anlatıyor dinleyebilirsiniz. Sağlık bakanlığı tarafından onaylı olmasa bizler olamazdik öyle değil mi
momguzide İlk hamileliğimde tetanoz aşısından sonra kulak çınlaması başladı bende. Bu hamileliğimde doktoruma olmak istemiyorum dedim. O da olma tamam dedi