Ve down sendromun genetik bir sey olmadigini soyleyenler olmus. Bilmiyorum hangi bilgiye dayanarak. Neden o zaman kanda genlere bakiliyor?) neyse ki. Sizi korkutmak istemem, insallah hic bir sey cikmaz, ama down sendromu aileden yakinlarda varsa bu riski artiriyor, ebeveynleri yasi coksa riski artiriyor, ve akraba evliliyi varsa riski artiriyor. Esas sebebler bunlar aklinizda bulunsun. Doktorunuzun boyle dalga gecer gibi fetal dna testinden bahsetmesinin iki sebebi ola bilir, ya doktorunuz gerizekali ve doktorunuzu degisin derim, ya da ultrason ve ikili taramada risk gormedigi icin gerek duymuyor o zaman normal. Yani durum ikinci gibiyse sadece akrabalikda down cocuk var diye telas etmenize degmez. Amma yok aklima takildi illa da, bunu dusunup dururum, rahat edemem diyorsaniz fetal dna yapa bilirsiniz. Bu arada bazi kadinlarda ikili tarama normal cikipta uclu dortlude
risk cika biliyor. Ama yinede eklemek isterim ki bu tarama testleri guvenilir testler degil, tehsis koymazlar, tarama yaparlar bu kadar