Zyd15 boğazına bak, kızıl gibi kızarıklık varsa, çilek dil görünümü varsa strep A ola bilir ve tek çaresi antibiotik. Ağrıkesici fayda etmez boşuna kullanma. Daha yeni başladıysa ağrı kloroben ve hidrojen peroksidle sabah akşam 2-3gün gargara yap. Atlatırsan bununla çok güzel atlatmazsan bademciyin falan iltihablanırsa kesin tedavisi antibiotik. Ben de gebeliyin başında strep A oldum, söylediyim yöntemle atlatdım. Limon ye bir de. Antibiotik için de kesin tanı olmalı, doktora gitmeden tahlil yaptırmadan kendine başına kullanayım deme sakın