Eliff_gny Merhaba sevgili anneler , özellikle hikayemi anlatmak istedim çünkü previa olup benim gibi çok korkutulan bir sürü anne var. Onlara ışık olsun istedim. Biraz uzun olacak ama herşeyi anlatmak istiyorum . 2. Gebeliğimin 20. Haftalarında bir devlet hastanesinde previa totalis teşhisi kondu. Özeldeki doktorum bir şey dememişti. Özeldeki doktora tekrar gidip durumu anlattım , onay verdi. Previaydım. Bir kaç doktor daha gezdim ve sonuç aynı. Özeldeki doktoruma çıkarsa normal doğum yapabilir miyim diye sorduğumda. Hayır her şekilde sezaryen olacaksın normali unut diyordu. Bu arada ilk doğumum normaldi. Aylarca beni çok korkuttu. En son 35. Haftada bu doktor rahmin tam kapalı olduğunu ve eşin rahim ağzına yapıştığını söyledi. Ameliyatımın zor geçeceğini, kana ihtiyaç duyacağımı, belki de rahmimin alınacağını söyledi. Sonra devlette nst ye gir pazartesi bana sonuç at bakayım dedi. Sancı olması çok tehlikeliymiş. Dediğini yaptım. 3 gün bana dönüş yapmadı. 3. Gün sonunda mesaj attım” hocam madem sancı tehlikeli ve benden nst istediniz, neden dönüş yapmıyorsunuz? “ diye yazdım. Açmış ağzını yummuş gözünü. En son benden daha iyi bir hekim bulabilirsiniz diye yazmış. Düşünün 10 gün sonraya sezaryen tarihi vermiş. Bu doktor Nizip adn hastanesinde Erkan mavigök. Gidecek olan varsa gitmesin. Ben de hemen başka doktor arayışına girdim. Bir arkadaşımın memnuniyeti ile gaziantepte Ramiz dursuna gittim. Muayene etti ve dedi ki “ sizi neden bu kadar korkuttular, rahim ağzınız tam kapalı değil, 27 mm yaklaşık 3 cm uzaklıkta bebeğin eşi. Normal doğum olabilir.” Ben ve eşim şok çünkü en son büyük kızımı eşime emanet ediyordum korkudan. Previa totalis değil previa marginalis miş benim eşin konumu. Normal doğumu bekledik. Bu süreçte hâlâ korkan ben doktorum Ramiz bey sayesinde daha kolay aşıyordum herşeyi. Sakin, kendine güvenen bir doktor ve bana güven verdi her gidişimde. 41. Haftaya kadar bekleyeceğimizi , gelmezse suni sancı vereceğini söyledi doktorum. Gerek kalmadı, 29 şubatı 1 marta bağlayan gece , 40+3 te pembe akıntım oldu , hemen doktorumu aradım. Sancı yoksa beklememi söyledi. Sonrasında az bir kan ve küçük bir pıhtı geldi. Bu arada bir hafta önce nişanım gelmişti. Pıhtıda gelince doktorum çık gel dedi. Bir saatlik yolumuz vardı, gece 1.30 gibi hastaneye vardık. 15 dk bir çok ağrıtmayan sancım vardı. Hastanye giriş yaptık, oda verildi yatış yapıldı derken sancılarım sıklaştı. Ebem ayakta sancı karşılamama izin vermedi eş aşağıda olduğu için. Bu yönden zorlandım maalesef. İlk doğumumda pilates, duş falan çok rahatlatmıştı ama bu sefer izin verilmedi. Yatakta karşıladım sancılarımı . Zordu ama açılmam hızlıydı neyseki. Sözde epidural olacaktım ama doktor gelene kadar 7 cm olunca yapamadık. Doğumhameye alındım ve doktorum geldi. 5-6 ıkınmada sabah 7.15 te Defne’m geldi çok şükür 🙏 bebekten 2-3 dk sonra da bebeğin eşi geldi. Kanamam olmadı, herhangi bir sorun yaşamadım. Ben de bebeğim de sağlıklıyız. Rabbim herkese güzel hayırlı doğumlar nasip etsin. Sormak istediğiniz bir şey varsa seve seve cevaplayabilirim.(daha önce paylaştığım previa teşhisleri normal doğum hikayem