Kızlar selam umarım hepiniz iyisinizdir.🌸 ben doğum yaptım yaklaşık 6 gün oluyor anca yazabildim. İnanın telefonu elime almak bile gelmiyor tüm vaktimi bebeğimle geçirmek istiyorum. Ben 39+3 haftalık hamileyken 14 şubat sabahı suyumun gelmesiyle doğuma alındım. Tüm gebeliğim boyunca acaba anlar mıyım suyumun geldiğini diyordum. Ancak öyle bir sey ki anlamamak mümkün değil üstelik ben uyuyordum su beni uykumdan uyandırdı🫣 idrarını tutamıyo gibisin baya bir ılık su akıyor anlayacağınız. Ardından duş aldım ve hastaneye geldik. İnancınızı bilemem tabiki ama bu süreçte çokça dua ettim. Hastaneye giderken Meryem suresini açtım arabada. Hastaneye vardığımda odada devamını dinledim. Biraz detaydan bahsetmek isterim çünkü soru sormak isterseniz de ben göremezsem diye.. çünkü doğumu beklerken bende bolca doğum hikayeleri okuyordum burda🤗 hastaneye vardım doktorum muayene etti ve evet suyun gelmiş doğum başlamış dedi. 3 cm açıklığım olduğunu söyledi ki son 1-2 haftadır açıklığım 1-2 cm arasıydı. Acaba açılmam olmaz mı bebek kanala tam iner mi diye şüphe ediyordum. Bunun içinde 5. Aydan itibaren hamile yogasına gittim. Doğuma yakın hurma, ananas tükettim ve perine masajı yaptım (toplamda 3-4 kere sonra doktorum biraz vajinal enfeksiyonum olduğunu söyledi ve yapmayı kestim) ardından sonraki süreç tamamiyle psikolojik. Evet psikolojik çünkü “ne zaman doğurucam, hangi tarihte gelir acaba” diye diye acayip kasıyordum kendimi. Doktor kontrolüm de eğer sancın suyun gelmezse 40+2 de suniyle alırız bebeği demişti. Ve bende nasılsa doktor öyle söyledi daha vaktim var hamileliğin son tadını cıkarayım herhalde şuan yalancı sancım var diyordum. Ertesi gün suyum geldi. Yani demem o ki ben kendimi o kadar kasıyormuşum ki.. kasmadan rafa kaldırdığımda kendiliğinden suyum geldi.. (en azından ben böyle düşünüyorum hayatımızdaki her sey psikolojik)💜 ardından doktorumun söylemiyle suni sancı takıldı ve gittikçe açılmam arttı. Saat 12 gibi suni sancı takıldı ve ben saat 17:00 de doğum yaptım. Sancı evet zor ama Allahım gerçekten herşeyi bir düzene göre yaratmış. O sancılar 2 dk da bir olmasa insan dayanamaz hale gelir. Ama sancı gidince o 2 dakika öyle rahatlıyorsun ki.. sancı geliyor ve gidiyor artırıyor ve azalıyor.. inanın korkmayın bol bol dua edin, salavat getirin💙 benim tek düşündüğüm bebeğimdi ve 9cm ile doğuma alınınca bir an önce doğurayım istedim sezeryanı hic düşünmedim. Bebeğimi kucağıma verdiklerinde hocanın kalan diğer dikiş ve plesantayı alması inanın hic canımı acıtmadı. Evet biraz müdahalesi etmesi gerekmiş ama sonra hızlıca toparlandım. Yürüyerek odamıza gittik bu süreçte eşimde çok destek oldu ve benimle doğuma girdi. Doktorum da çok iyi son ana kadar hep destekledi. Allahım hepinizin dualarını kabul etsin, normal sezeryan fark etmez gönlünüze göre olsun her şey hic canınızı sıkmayın.. asıl süreç doğumdan sonra başlıyor emzirmeydi, bebeğin oda ısısı nemi kıyafeti vs bu alanlarda eğitimlere katılın, bilinçlenin bence çünkü her kafadan bir ses cıkıyor sizin seven insanlardan. Buna çözüm yok anneniz olsa bile.. en iyisi siz bilinçlenin ve annelik iç güdüsüne güvenin. Sorunuz varsa yanıtlayayım 🙈 bizede dua edin bebişimizde biraz sarılık çıktı, hastanedeyiz ve ışık veriyorlar. Allahım tüm annelere kolaylıklar versin, kolay doğumlar ve sağlıklı büyütmeler nasip etsin..🌸