Öncelikle bebeklerinizi hayırla, sağlıkla, kolaylıkla kucağınıza almanızı diliyorum. Bebeğim neredeyse bir yaşında. 22 haftalık Gebelik döneminde ayrıntılı ultrasonda sol lateral ventrikül geniş ölçüldü 10 küsür olarak. İlk defa duyduğum bir durumdu. Her gebe anne adayında olacağı üzere aşırı üzüldüm. Gebelik boyunca İki- üç haftalık aralıklarla perinatolog takibindeydim. Her gidişimde Allah ım lütfen küçülmüş olsun diye dua ederek ultrasona giriyordum. Değerler cihazdan cihaza ufak değişiklik gösterse de 10-12,5 arası ölçüldü hep doğuma kadar. Doğum gerçekleşti 6 gün hastanede kaldık. Bu süre içinde bebeğime emar, kafa ultrasonu çekildi bir sürü kan tahlili yapıldı. Riskli bebek grubunda doğum yaptığım hastanede çocuk nöroloji bölümü tarafından aylarca (8 ay kadar) gelişimi takip edildi. Bu süre zarfında iki defa kafa ultrasonu yapıldı. Yine emar istendi. Biz genel anestezi almasını istemedik. Gelişimi çok şükür güzeldi. Bizim için çok stres ve sıkıntılı olan bu duruma artık bi son verilmesini istedik. Ve bebeğimizi tavsiye üzerine prof. bir beyin cerrahına muayeneye götürdük. Bebeğin hiçbir sıkıntısı yok rahat olun emara da gerek yok dedi. Bu durumu yaşayan anne adayları için detaylı yazdım. Kısacası Hidrosefali hastalığı şüphesindendi bütün bu takipler. Özellikle erkek bebeklerde geniş olabiliyormuş beynin doğal yapısından ötürü. Bu genişliğin artması durumunda Hidrosefaliden şüpheleniyorlar. Tabiki her bebeğin durumu farklı içiniz nasıl rahat ediyorsa öyle bir yol izleyin lakin şunu ifade edeyim, korkmayın içiniz ferah olsun. Benim bütün bu yaşadıklarımızdan çıkardıklarım yükselmeyen genişlikler normal durum olarak görülüyor. Ayrıca hidrosefali de tedavi edilebilir bir hastalık Allah ın izni ile. İnşallah birilerine faydam dokunur…