Cuma sabahı 2. Sezaryen ile oğlumu dünyaya getirdim. Çok korkuyordum ama korkulacak gibi olmadı ilkinde olmadığı gibi.. Doğum çok güzel geçti, çok şükür kendi ihtiyaçlarımı kendim karşılayabiliyorum, 21 aylık diğer oğlum ile ilgilenebiliyorum. Bebeğim doğduğunda ağlıyordu, ten teması yaptılar ve sonra yan odaya aldılar. Orda da sürekli ağlıyordu, sesini duyabiliyordum. Benim işlemlerim bittikten sonra ameliyathanenin koridoruna aldılar ve sedyeden bebeğimi görebiliyordum. Üstünü giydirmişler ve battaniyeye sarmışlardı. 1-2 dk koridorda bekledikten sonra anneyi odaya çıkaralım dediler ve beni odaya götürdüler. Odaya geldikten 1-1.5 saat sonra beni bir numara aradı, telefonu açtım, hastane arıyordu. Bebeğin kanında oksijen miktarının düşük olduğunu, önemli bir şey olmadığını,Babayı ameliyathaneye beklediklerini söylediler. Eşim hemen gitti. Eşimin yanında da müdahale etmişler sonrasında yoğunbakıma küveze almaya karar vermişler. Eşim elinde bebeğime giydirilip çıkarılan kıyafetleri ile odaya geldi ve yoğunbakıma aldıklarını söyledi. Elinde kıyafetleri görünce çok kötü oldum😭 Biraz zaman sonra doktorum geldi. Ne olduğunu anlamadıklarını söyledi. Bebeğime hamilelik sürecinde ikili-üçlü ve detaylı riskli çıktığından dolayı kalbindeki iki adet parlaklıktan sonra down sendromlu olabileceğini söylemişlerdi. (Takip edildiğim şehir Ankara- doğum Hatay’da oldu) Çok şükür sağlıklı doğdu, down değil ve kalbinde bir sorun yoktu. Bu sorundan dolayı tekrar tekrar muayene ettiklerini söylediler. Doktorum Ciğerlerinde,kalbinde herhangi bir sorunun olmadığını, bende yoğun olan idrar enfeksiyonunun bulaşmış olabileceğini, dış dünyaya adapte olmakta zorluk çekebileceğini (38+3 te doğdu) veya doğumdan 1 gün önce hafif gribal enfeksiyon olduğumdan dolayı olabileceğini söyledi. Çocuk doktoru da eşime aynısını ve bendeki enfeksiyonun geçmiş olabileceğini söylemiş. Cumartesi öğlen bebek hemşiresi geldi. Bebeğimi muayene ettiğini, üstünü giydirdiğini, tam bana teslim edecekken bebeğimin ten renginde morluk olduğunu fark ettiğini, oksijenini ölçtüğürü, oksijenin 45 e düştüğünü, oksijen verdiğini, oksijen verince bebeğimin ten renginin normale döndüğünü oksijeni kesince morardığını, 2 saat mücadele ettiğini, ancak normali dönmediğini söyleyip yoğunbakıma verdiğini söyledi. Bebeğim şu an yoğunbakımda küvezde, ağızdan entübe olmuş bir şekilde uyutularak yatıyor. Doğduğu gün serum ile antibiyotik verilerek beslendi. İkinci gün mama ve süt ile beslenmeye geçildi. Dün akşama doğru ben taburcu oldum ve bebeğimi yoğunbakımda bırakarak hastaneden kollarım boş çıktım. Çok ağır geldi 😭 Bebeğimin kilosu 3600, başka sağlık problemi yok. Sadece oksijeni düşükmüş ve kanda enfeksiyon varmış (crp kaç bilmiyorum bugün soracam) en az 4 gün entübe şeklinde uyutabileceklerini, bir haftaya kadar çıkabileceğini söylediler.
Başına böyle bir durum gelen var mı? Ben bebeğimi çok özledim, hiç kucağıma alamadım,koklayamadım, orda öylece yatıyor 😭