Feeling07 Aysegullkeskin yanlış yoldan geldiğini düşünmüyorum 3 ay sigorta parasını yatırıcaz sonuçta sigortayı kendimiz yatırıcaz her ay eşim maaşından 600 tl ayırıcak bunun için.
wilma01 eypo canım ben de ücretli öğretmenim kanun geçen yıl değişene kadar biz de iş göremezlik raporu parası alıyorduk ama artık sadece 10 günün parasını ödüyor devlet.bu yüzden ben 1.dönem bitince bir yerde işe başlayacağım sonra da 32.hafta gelince rapor alıp izne ayrılmayı planlıyorum sen de son bir yıl içinde 90 gün sigortalı isen tatil olunca herhangi bir yerde işe girip izne ayrılabiliirsin.o zaman iş göremezlik ödeneği alırsın.tabi seni işten çıkarmayıp izin de göstermeli iş yeri.
Semencivraci Feeling07 ben şole anlatayim sana doguma kadar 3 aylik sigortanin odenmis olmasi lazim.calisamaz raporu alicaksin. Ama dogumdan sonrada 6 ay boyunca sigortanin odenmesi gerekiyor odenmezse yine alamazsin sadece 3 aylik degil dogum yaptiginda sigortanin kesilmemesi gerekiyor ve erken dogum yaparsanda o parayi alamiyorsun. Ama doumdan once 4 ay yaparsan sigortani garantileyebilirsin. Dedigim gbi dogumdan soneada ssknn olmasi sart ama
Feeling07 Semencivraci Peki canım işten çıkanlar nasıl alıyor? Mesela arkadaşım çalışıyordu şuan izinde ama izinden sonra çalışmıcakmış oda alıcak parayı
Mervece30 Tomurcuk18 çok doğru O zaman her ev kadını doğumdan önce 3 ay öder alır öyle bi durum söz konusu değil
denizanddefne Mervece30 mali müşavir yanında çalışıyorum . Çoğu kişi zaten 3 ay ödeyip alıyor Doğum parasını . Maalesef bu böyle . He devam ettiriyorlar Doğum sonuna kadar sigortasını . Ama raporlu oldukları için sıfır gün gözüküyor ve devlete herhangi bi ödeme yapmıyorlar . İşveren aylarca raporlu olan kadının sigorta parasını ödemiyor devlet omlara para verdiği için . Yani her halükarda 3 ay bi prim ödemiş oluyorlar .
Mervece30 Bunu sgk dan ziyade bir mali müşavire danışsanız daha sağlıklı Ama hak etmediğiniz halde böyle bir yol izleyip parayı alsanız bile gönül rahatlığıyla harcıyacak mısınız Bu sadece çalışan annelere özel bişey Biz enayi miyiz o zaman bizde evde oturalım hile yollarını araştırıp para almaya bakalım
Feeling07 Mervece30 İmkandan kastınız ne? Bi tanıdığımız var bana sigorta yatırıcak o anlamda dedim imkanımız varken değerlendirmek istiyorum diye. Sizde yatırın 3 aylık sigorta sizde alın paranızı. Arkadaşım ev hanımı olduğu halde eşinin şirketinde sigortalı gösterdi kendini 3 ay ve 5buçuk bin lira aldı demekki oluyormuş.
Semencivraci Feeling07 izinden sonra 6 ay ucretsiz izin kullanicak canim aylik baglanan maasi alamicak toplu para hakkindan yararlanicak. 1 ay once ayni is yerinde calistigim arkadasim dogum yapti ordan cok biliorum. Benimde 2 ay sonra dogumum var . Ve kuzenim ssk da calisiyor
Mervece30 Feeling07 biliyosanız neden post açıyosunuz gidin alın o zaman Ben hak yemem gider çalışır hak ettiğimi alırım Zaten dediğiniz gibi de olmuyor eşim mali müşavir biz izne ayrıldığımızda sgk çıkışımız verilmiyo o yüZden alabiliyoruz
Mervece30 Feeling07 daha önce yazdıklarınızda eşim maaşından verecek 600 tl yazmışsınız Yazdıklarınız çok çelişkili
Defnemin_annesi Gebeliginizin 32.haftasında sigortaliysaniz ve o sene içinde 90 gün priminiz yattıysa,32.haftada izine ayrılabilisiniz.isveren çıkışınızı yapmayacak ve sizin adınıza 16 hafta boyunca sigorta priminizi devlet yatıracak.dogum izniniz bittikten bir süre sonra isveren çıkışınızı yapabilir.siz de doğum parasını alırsınız.hukuken bunda hicbir sorun yok.isin vicdani boyutunu da herkes kendi bilir.isteyen bu hakkı kullanır istemeyen kullanmaz,kimsenin kimseyi yargılamaya hakkı yok.
Feeling07 Defnemin_annesi Allah razı olsun sizden cevabınız içinde çok teşekkürler🙏 Ayrıca kredi çekmek hatta kredi kartı kullanmak bile haram ama hepimiz yapıyoruz bunu nerdeyse bizi buna mecbur bırakanlar utansın. Çok sağolun gerçekten❤️
denizanddefne Feeling07 çıkış yapmayın yine de çünkü raporlu gözüktüğünüz süre de SGK parası ödemeyeceksiniz sıfır gün gözükeceksiniz . Bence boşuna çıkış yapıp riske atmayın .
Feeling07 denizanddefne Çok teşekkürler bilginiz için bende öyle biliyorum ama arkadaşlar ısrarla doğumdan sonrada para yatırıp sigorta yapmam gerektiğini söyledi.
duru1938 Feeling07 benim bildiğim yeterli canım sen üç ay önce başla ödemeye 32. haftada doğum izni alıyosun sigortanı yaptıgın iş yerinde muhasebeciye veriosun raporu sisteme giriyo doğumdan snra bir rapor daha alıyosun.. ama o rapor dönemindeki sigortanı sen ödemiosun devlet karşılıyo doğumdan önce 8 hafta doğumdan sonra 8 haftanı.. doğum yaptktan snrada 6 bin neyse alıosun.. çok soru işareti varsa kafanda yaptırcagın iş yerinin muhasebecisini ara o detaylı anlatr sana
Feeling07 duru1938 Teşekkür ederim canımm. Doğumdan 8 hafta sonra rapor bitince işten çıkışım verilirse para yatıyor demi?
deletedmom6295 Feeling07 32. haftada anaşık iznine ayrıldığınızda zaten 4 ay prim çıkmıyor ve sigorta yatırılmıyor. doğum bitiminde de çıkış alabilirsiniz bu arafaki iş görememezlik ödemesini almanıza engel değil