Benim sarmam efsane olur yiyen herkes çok beğenir. Önce yaprakları sıcak suya koy tuzundan arındır bir iki yıka. İcini ben pişirerek yapıyorum çiğden yapılanları sevmiyorum ve çok pişmiş severim öyle içi kuru olan sarmayı hiç sevmem.
Soğanı kavuruyorum zeytinyağında daha sonra birazcık salca, domates sosu yazdan hazırladığım, içine baharatlar göz kararı tuz , karabiber, pulbiber, kimyon, yenibahar çok az, kuru nane vs koyuyorum. Sonra pirinci ekliyorum kısık ateşte pişiriyorum suyunu çekene kadar. Az pişmiş olmayacak yoksa sarmanın içinde kıtır kıtır kalıyor pirinçler. Sarmadan önce tencerenin altına yaprak koy birkaç tane olası bir dibi tutmada onlar korur. Üzerine bol zeytinyağı ve sumak koyuyorum kısık ateşte pişmeye bırakıyorum, kapağını hiç açmıyorum yarım saatten önce kararmasın diye.