Öncelikle tüm annelere güzel bir gebelik dönemi ve sağlıklı doğum diliyorum 🙏
Lütfen yorum yazacaklar kendi fikrinizi değil de bir sağlıkçıdan duyduklarınızı kibar bir üslupla yazın ;)
Amniyosentez ile ilgili bildiklerimi yazacağım başımdan geçenler genel bir bilgilendirme olsun herkese
İkili üçlü tarama testlerinde riski çıkan annelere devlet zorunlu olarak 2 iğneli işlemden birini sunuyor. Devlet hastanesinde ikili test için perinatoloji bölümünden randevu aldım. Randevu günü benimle beraber 5-6 gebe vardı hepimize aynı anca yaklaşık yarım saat 40 dk kadar ikili test nedir down nedir risk nedir perinatoloji dr tarafından zorunlu bilgi verildi ! Zorunlu diyorum çünkü de kendisi söyledi devlet bu bilgilendirmeyi zorunlu tutuyor diye. Eğitimin kısa özeti test sonucu riskli çıkması durumunda dr un zorunlu olarak gebeye iki iğneli işlemi önermesi olduğunu belirtti. 1. Cisi Fetal DNA ikincisi ise amniyosentez. Testi riskli çıkan her gebeye dr bu ikili testten birini yaptırabilirsin demek zorunda yani yaptır yaptırma diyemez.
Aşama ise eğer bu iki iğneli testten fetal dna seçtin ve sonuç riskli geldi gebelik sonlandırma için devlet senden zorunlu amniyosentez işlemi istiyor. Sizin yaptırdığınız fetal dna ı kabul etmiyor.
Aşama ise amniyosentez seçtiyseniz işlem sonrası 100 kişiden 1 i ya da 1000 kişiden 1 inde düşük görüldüğü bilgisi. Yaptırdın beneğin düşecek değil bir ihtimal.
Yani amniyosentez yaptırmayın beneğin düşer çok tehlikeli vs gibi ezbere söylememek lazım. Çünkü bu işlemi kadın dr değil perinatoloji uzman dr perinatalog yapıyor ve detaylı ultrason kontrol sonrası.
Yine de yaptırın yaptırmayın diyemem.
Ben yaptırdım. Testim riskliydi ve enfeksiyon vardı vs yaptırmak istedim , ayrıca herkes de 10-15 bin bir teste para çıkamayabilir buna da saygı duymak lazım.
Çam sakura hastanesinde yaptırdım hem enfeksiyon bakıldı hem genetik bakıldı 4 tüp sıvı alındı. İşleme girdiğimde 2 dr 6 asistan dr ve 3 hemşire vardı herkesin gözü kulağı ekrandaydı. İğnenin gireceği yer kesinleşince işlem başladı koldan kan alma gibi iğneyi soktu ve sırayla 4 tüp sıvı aldı ve gözü hep ekrandaydı. İşlem sonrası kalp atışları dinletildi ve 1-2 saat istirahat için odaya aldılar. 1 hafta kendini takip et herhangi bir şekilde bir farklılık hissedersen , ağrı sancı kanama hemen bu hastanenin aciline gel başka yere gitme dediler. ağır iş yapma normal hayatına devam et. Bir hafta sadece kendiniz ile en ufak şüphede gel dediler.
Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım 🙏
Sağlıksız bebeklerin çoğunlukla düşükle sonlandığını , tutunma ve gelişme göstermediğini zaten biliyordum ve ben ayrıca sonuca göre gebelik sonlandırma da yapacaktım o sebeple de bu işlemi seçtim. Yaptırana kadar hep bende yorumlar okudum düşük tehlikesi sakın yaptırmasınlar vs vs. Çok şükür 36 haftayı sağlıkla gördük.
Tüm annelerin stressiz güzel hamilelik geçirmesini dilerim. Umarım sağlıkla bebişlerinizi kucağınıza alırsınız 🌸