Yasal olarak ve gebelik durumunuz iyiye giderse doktorunuzdan 32. Haftada 37. haftaya kadar çalışabilir raporu alabiliyorsunuz. 37. Haftadan itibaren çalışamazsınız. Raporu aldığınız tarihten itibaren 16 haftalık raporunuz oluyor bu sürede iş görmemezlik ödeneği ödeniyor sgk tarafından. Eğer iş yerinizle aranız iyi ise rapor bitiminde 6 aya kadar daha ücretsiz izin kullanabilirsiniz.