Geçen hafta pazartesi gecesi saat 2 gibi suyum geldi. İlk olarak tuvaletteyken birden 2 bardak kadar tutamadığım bir su aktı. Sonra tuvaletten çıkınca da sızıntı şeklinde devam etti. Saat 3te hastaneye gittik, muayenemi yaptılar. Suyum sızıntı halinde gelmeye devam ediyordu ama hiç sancım yoktu ve açılmam sadece 1,5 cm idi. Saat 4te antibiyotik ve suni sancı vermeye başladılar. 2 dakikada bir belimde ve karnımda 30-40 sn süren sancılar başladı. Lavman yaptılar ve 2-3 dk içinde tuvalete çıktım. Saat 8de doğumhaneye aldılar açılmamın yeterli olduğunu söyleyerek. Yaklaşık 7-8 cm kadar olmuş açılmam. Fakat bebeğin kafası hâlâ olması gerekenden yukarıdaydı. Yürüyüş ve ıkınma ile yeteri kadar aşağıya inince doğum başladı ve 11:20de doğum gerçekleşti. Kesi atıldı açılma tam olmadığı için, 3-4 tane dikişim var. Ağrı kesici de verdiler kesiden önce. Saat 1e doğru odaya alındım, yaklaşık yarım saat sonra da bebeğim geldi. Sonrasında tuvalete çıkabildim ve kontroller iyi gittiği için serum bitince akşam saat 5te taburcu ettiler. Yani toplamda hastanede kaldığım süre yaklaşık 14 saat oldu.
Açıkçası suni sancı çok zor diyenleri çok duydum ve okudum, katılıyorum çok zor. Çünkü kendi sancın geldiğinde yavaş yavaş geliyor sonra sıklaşıyor, insan süreç içinde alışabilir. Ama suni sancı ile bir anda çok fazla sancı oluyor, şok yaşadım o sancıları hissedince. Ama şu da bir gerçek, oldukça hızlı bir şekilde doğum gerçekleşiyor ve doktorlar genelde mecbur kalmadıkça suni sancıyla başvurmuyor.
Ben de zorlandım. Baktım ağrılar çok şiddetli ve dayanamıyorum, ilk olarak epidural istedim. Doktor biraz oyaladı henüz erken diye, sonra da artık çok geç dedi ve vermedi. Epidural yapmıyorsanız sezaryene alın dedim, kabul etmedi. Sancılar bana ağır gelmişti ve çıkış yolu olarak herşeyi denedim, hatta en son dizlerimiz üstüne çöküp bırakın beni eve gitmek istiyorum dedim. Ama bebek çıkınca herşey bitmiş gibiydi. Ondan sonra bebeğin eşini çıkardılar ve dikiş başladı. Dikiş açıkçası daha acılı bir şey gibi geldi bana.
Ama bebek çıktıktan sonra dediğim gibi herşey farklıydı, hemşirelerle ebelerle muhabbet ederek geçirdim sonraki süreci. Ve bebeğimi bana getirdikleri an hiçbir kelimeyle anlatılamaz 🥺
Evet zor ama ben yaptıysam herkes yapar arkadaşlar. Zaten doğumun tüm çeşitleri zor değil mi? Yurtdışında yaşıyorum, Anadilim ingilizce değil ve anadili İngilizce olmayan insanlarla ingilizce iletişim kurarak doğum yaptım. Acı eşiğim düşük, adet sancılarına bile çok katlanamam. Ama 7 saatte yapabildim ve sonrasında hemen ayağa kalkabildim çok şükür. Ben yaptıysam hepiniz yapabilirsiniz 😌 Korkacak bişey yok.
Hatta şunu söyleyebilirim, doğumdan sonrası doğumdan daha acılı oluyor. Özellikle göğüslerimde yara oldu ve sızlama var ve dikişleriö otururken çok acıyordu. Dikişlerim artık düşüyor yavaş yavaş, ama göğüslerim hala kötü durumda. Ve tabi işin güzellik boyutu var 😂 Doğumdan sonra sadece bebeğin kilosu gidiyor arkadaşlar. Son kilonuzdan 3-4 kilo çıkarın, doğumdan sonra o kiloda olacaksınız ve heryeriniz şiş olacak serumlardan dolayı. Ama bir hafta içinde dikişler gibi ödem de gidiyor ve kilo hızla azalıyor.
Bunun dışında bebeğe bakmak onu koklamak öpmek çok başka duygular, sadece buna odaklanmak lazım 😍😌
Sorularınız varsa cevaplayabilirim. İlk hamileliğim ve ilk doğumumdu bu. Daha önceki pozitif doğum hikayelerini okumak bana güç vermişti. Umarım benim hikayem de başkalarına güç verir 😌