_ceylannnnyf şeker zararlı bir besin bu yanlış değil ama şeker yüklemesi yapıldi diye nasıl 1 günde şeker hastası olunabilir? Bu tarz metabolik hastalıklar yıllar içinde ortaya çıkıyor ayrıca gebelikte bile 24. Hafta itibariyle bakılıyor çünkü gebeliğin en başında oluşan bir durum değil. Hamile olmayan sağlıklı bir birey otursun yarım ekmek yesin parmaktan şeker ölçün normal çıkar ama şekeri olan bir hamile yesin ölçsün 180 leri 200leri görebilir.
Sadece 1 kase mısır gevreği ile 190 ı gördüm. Eğer bu tanı bana konmasaydı ben her gün bu değeri görecektim ama ruhum bile duymayacakti. 1 tabak pirinç pilavı veya birkaç dilim kek , 1 paket çikolata vs vs. Bunlarla da zaten 200 leri görüyorsunuz. Şeker yüklemesi yapılınca da bu değeri görüyorsunuz. Aslında tehlikeli olan şey şeker yükleme testi değil şekerin kendisi. Fakat yükleme yapılana kadar her gün her çeşit karbonhidratı tüketen insanımız yüklemeye gelince bir anda şeker düşmanı oluyor. Canan Karatay şeker zararsızdir ama şeker yükleme zararlıdır demiyor ki. Testte size hayatinizda daha önce hiç almadığınız kadar bir şeker verilmiyor ,diyorum ya 2 dilim kekle de ayni şekeri görüyoruz, sadece verilen miktarın ölçüsü belli ,gormek istedikleri değer araligini bu şekilde standardize ediyorlar.