Merhaba kızlar. 25 günlük bir bebeğim var. İlk bebeğim o yüzden biraz tecrübesizim. Emzirme konusunda bayağı kafamı karıştıran farklı görüşler oldu, doğrusu nedir size de bir sormak istedim. Öncelikle doğumdan sonra sarılık ve benim rahatsızlığım sebebiyle bebek ilk beş günde verdiği kiloyu sonraki beş günde tamamlayamadı. Doğum kilomuza ancak 20. günde ulaştık ve bu az beslendiği anlamına geliyormuş. Gittiğim hastanelerdeki bebek hemşireleri ve pediatri doktorlarının verdiği bilgiler aşağıdaki gibi. Hangisi doğru inanın çözemiyorum.
Birinci Bebek Hemşiresi: Sırayla iki göğsü de 15er dk emzir. Bebek 2 saat uyusun sonra tekrar uyandır emzir. Maksimum 3 saat ara olabilir.
İkinci Bebek Hemşiresi: Her emzirmede tek göğsü 30 dk emzir. İki saat arayla hep emzir. Arada emmek isterse yine emzir.
Birinci Pediatri Doktoru: Bir emzirmenin bitişinden ikinci emzirmenin başına kadar geçen süre 2-3 saat olabilir, gece bu 4 saate kadar da çıkabilir. Her emzirmede bebek ne kadar istiyorsa emsin.
İkinci Pediatri Doktoru: Bir emzirmenin başından diğer emzirmenin başına 2 saat ara olabilir, gece maks 3 olsun. Mutlaka uyandır emzir. Her göğüsü 15 dk emsin.
Benim kafamın en çok karıştığı kısım bu 2 saat neye göre ayarlanmalı? Yani bir emzirme bitince saate bakıp üzerine 2 saat mi koymalıyım yoksa emzirmeye başlarkenki saatin üzerine mi 2 saat koymalıyım? İkinci durumda bebek emdi gazı çıktı altı değişti derken 1 saat gidiyor, uyuması için 1 saat kalıyor o da yetmiyor ve bir sonraki emzirmede bebek uyanamıyor veya memede uyuyakalıyor. Bilen biri yardımcı olursa çok sevinirim. Çok yoruldum bebeği uyandıramamaktan ve kilosunun artmamasından 😔