Funda54 bir hastahane çalışanı olarak söylüyorum devlet de de takipli değilseniz problem çıkabilir en azından son aylarda nst kan tahlili vs yada en en azından doktorunuzu bir görün tanıyın, kim nöbetçiyse ona denk geleceksiniz zaten ama bebek hakkında elimiz de hiçbir bilgi yoksa anne hakkında hiçbir bilgi yoksa ne yapabiliriz vahiy yoluyla mı iletilecek bu bilgiler bize devlette de mutlaka o takibi o tanıtımı yapmanız gerekiyor yoksa bebek illa ki bir şekilde doğacak evde bile doğurup kontörle gelen oluyor ama önden bilgi sahibi olunursa anne ile anlaşmalı bir şekilde normal doğum denmesi yalnış bu arada diğerleri anormal doğum olmadığı için :) vajinal doğum diyelim doğuma vajinal diye mi giriliyor direk sezaryen mı bunun bile önden bilinmesi lazım vajınal doğumun riski çok bebek iriyse anne tansiyonu düşen biriyse ıkınamaz bir dakikan sonra bebek içerde fazla kalırsa oksijensizlikten sağlıklı bebek engelli kalabilir kolu kırılabilir omzu zedenebilir devletde parça parça çıkardıkları bebekler bile var vajinal diye girilen doğumların çoğu anneyi kaybetmemek için sezeryane dönüyor tüm bunlara bile hazır gelmek bilgi sahibi olmak şart vajinal doğum isteyen ona göre gebelik süreci geçirmeli 10 dakika da doğurup giden de var onca kan kaybı ağrı sancı makatın gerisine kadar yırtıkmalardan sonra sezeryane alınan da vajinal doğum sonrası çiş kaka tutamam rajiö sarkması vajina bütünlüğünün bozulması oturup kalkamama gibi şikayetlerde doktorlara çok geliyorlar ameliyat için her şeyi çok geniş çaplı düşünmek zorundayız o doğum hanede öncelik annenin sağlığı oluyor