Fatimanur Selam kızlar hamilelikleriniz boğmaca aşısı vurdurdunuz mu ? Ben Almanya’da yaşıyorum doktorum 28. Haftadan 36. Haftaya kadar boğmaca aşısı olmamı önerdi bebek doğduğunda enfeksiyonlara karşı korunuyormuş öyle söylediler ama ben tedirgin oluyorum
yeschef-13 Fatimanur Merhabaaa 30. Haftada bende olacağım Tdap aşısı olarak geçiriyor tetanoz boğmaca difteri hepsi bir türkiyede özel hastaneye gidiyorsanız doktorunuz anlatıyor yapıyor yoksa sağlık ocağı tek tetanoz yapıyormuş çoğu kişi böyle bir aşı olduğunu bile bilmiyor aslında doğum sonrası bebeği koruyor 💐🪬
Merve1414 Fatimanur ben ilk 2 gebelikte vurdurmamistim ve 2. Oğlum doğumdan 45 gün sonra boğmaca oldu çok zordu atlatma süreci 5 gün hastanede kaldık yoğun bakımda geçti 3 günü şimdi em hamileliğim bu sefer yaptircam bende o asiyi
Fatimanur yeschef-13 aynen karma aşıymış bizim burda çocuk doğduktan sonra 2 aylığa kadar aşı yapılmazmış o zaman kadar koruyormuş çocuğu annede vurulduktan sonra biraz ateş yapabiliyormuş acaba bebeğe bir zararı olabilir mi
nrbahar yeschef-13 ya benim doktorum bu aşıyı 22. Haftadayken olabilirsin dedi ama her yerde 28 haftadan sonra yapılıyor deniliyor anlamadım
yeschef-13 Fatimanur Benim doktorum gebelik önceside doktorumdu çok güveniyorum ona o yüzden ne derse benim için tamamdır bana ateşten vs bahsetmedi çünkü mesleki olarak tam 11 tane tetanozum var artık yan etki etmiyor bana bence ateş kişiden kişiye değişir
Fatimanur yeschef-13 öyle tabiki kişiden kişiye değişiyor ateş netten okudum yan etkilerini orda yazıyordu
yeschef-13 nrbahar Bilmiyorum hiç benide doktorum yönlendiriyor ne derse o bende 30. Haftada olucam olan tanıdıklarımda 30 da oldu🤷🏻♀️
nrbahar yeschef-13 evet kullanma talimatında bile son trimesterde yapılır yazıyor peki tek doz mu dedi doktorunuz bu aşı için yoksa iki doz mu