Merhabalar biz ilk kez Hidrosefaliyi 28. Haftamızda doktorumuzdan duyduk ve bize sağ tarafta 10.4 mm sıvı birikmesi olduğunu diğer iki değerinde 9 kusürde olduğunu söyledi. Sınırın 10 olduğunu takip edilmesi gerektiğini söyleyip bir hafta sonra bizi tekrar çağırdı.
( Merak edenler için ayrıca belirteyim hem 12. Haftada hem 22. Haftada detaylı ultrasona gitmiştik) 29. Haftada kontrole gittiğimizde değerin aynı olduğunu bi sonraki kontrole 31. Haftada gelmemiz gerektiğini söyledi.
Biz bu bekleme sürelerin hepsini oldukça stresli kaygılı ve üzgün geçirdik. Kendimizi alamayıp her gün internetten araştırmaya başladık ve karşımıza çıkan olumsuz bilgiler neticesinde kısır bir döngüye girdik.
Nihayet 31. Hafta gelip çattığında doktorumuz değerin 14. Mm yükseldiğini söyledi. Bizi aynı gün perinatologa yönlendirdi. Perinatologun gelişmiş cihazları ile uzun uzadıya incelendiğinde ise ne hidrosefeliye ne de beyinde veyahut bedende herhangi bir olumsuz emareye rastlanmadığı, en geniş kanalın 8 mm de olduğu söylendi. Fakat bütün bu olanlar bize zorlu geçen 3 haftaya sebep oldu. Benim sizlere tavsiyem erkenden üzüntüye kapılıp gebeliğinizi ve psikolojini kötü etkilememeniz olur. Allah tüm hastalara şifalar versin inşallah