Kendi doğum hikayemi yazmaya fırsatım olmadı ve sonunda yazıyorum 🥺
Ne Zaman doğum yapacam bian önce gelse de kavussam kızıma diye diye 40+4 buldum ve biz bugün 18 günlük olduk yanımda prensesim ilk doğumum değil iki tane abisi var ve her doğum her hamilelik aynı değil hamileliyim baştan sona kadar bulantı kusma vardı düşük riskim olmadığı halde ağrılarım oluyordu
33 haftalık iken plesanta yaşlanmasi olduğu öğrendik doktorum sorun olmayacağını söylesene tabi insan endişe ediyor yine de 38 haftalık olduk bu sefer farklı bir doktor kafa yapısı küçükmüş kemikleri kısaymis dedi bende beyin durdu bu zamana kadar böyle bir şey olduğunu diğer doktorum söylemedi dedim bilmiyorum dedi bn takibimde değilsin falan bnde herhangi bir sıkıntı çıkmaz demi dedim riskleri nedir dedim bna Bilgi vermedi stres topuna döndüm bn zaten benim gittiğim hastenede en iyi doktor lar tayin ediliyor ve randevu bile bulamıyorsun neyse bunları anlatıyorum çünkü şuan hamile anneler belki teselli olur ve stres yapmazsınız diye ben artık doktorların dediklerine takılmadim ve gitmedim Allah’ım dedim bu bir imtihan ve bunu asicam diye dua ettim eşimde bnde takılmadim aksine stres düşmanımız gülüp geçtik.🤭
Benim normalde ara ara kasılmalarim ve sancılarim oluyor du edindiğim tecrübeler doğrultusunda yalancı olduklarını biliyordum 40+3 iken doktora gittim haftam tamamlanıyor işte falan bakmadılar Ankara ya git buradaki cihazlar 40 haftalıktan sonra olcmuyo dedi bizde eve geldik o gün dua ediyorum inşallah sezeryan suni sancı almam Kendi sancım gelsin diye dua etim akşam zaten ertesi sabah hasteneye gidecektik kızlar akşam oldu çocuklar i yatırdım işte öyle kuş gibi hafifim hiç ne ağrı ne sancı sanki böyle üstümden yük kalkmış gibi inanılmaz derecede rahatım yani gece uyudum ara ara böyle regl sancısı gibi sancı oluyor bnde hani yalancıdır diye umursamadım ama uyutmuyor tabi bi o tarafa dönüyorsun olmuyor bir diğer tarafa eşimde salonda TV izliyor uyuykalmis zaten hamilelik boyunca yatak benimdi zavali yatağından da oldu 😂 saat 4 gibiydi lavaboya kalktım peçete ile silindim baktım pempemsi bi leke var tam dedim bu sefer geliyor kalktım yataya geldim kasılmalarim başladı sancı gitti benim kasılma var ve kasilma açılma yapıyor düzenli düzensiz olarak geldi hafif hafif vuruyor geçiyor neyse biraz uzandım yürüdüm baktım artıyor kasiklarda ve bacak aramda karnıma doğru kasılıp yayılıyor gitim salona eşimi çağırdım kalk dedim kızın geliyor eşim bir gözünü aciyo diğeri kapali yav kalk dedim şaka değil bu sefer gerçekten geliyor iki gözünü de açtı ben banyo gidiyorum ananı ara gelsin çocuklarin yanında dursun ben banyoya girdim çıktım adam uyumuş tekrar 😂 anasını aradım gel dedim oğlun kalkmıyor kötüyüm ambulans i ariycam kalktı napacaz nedecz telaşlandi ah o halini. 😂 hazırlandık çıktık nstye falan bağlandım nste kasılmalar vardı sancı gibi ama sancı değildi iki santim açılman var denildi Ankara ya git zaman kaybetme bn yok dedim açım midem bulanıyor kahvaltı yapacam daha dedim eve geldik kaynanm kahvaltı hazırladı yedik onuda kustum tabi bu arada doğum başladığında kusmalar rahîm tetiklendingi içinmiş saat 10 oldu artık ağrıdan duramıyorum kalktık yola çıktık eşim burada doğum yap yakın falan dedi ben Yok dedim yoğun bakım ünitesi yok ve ya. Bişey olursa zaten böyle bir şey de söylendi nolur nolmaz biz Ankara ya gidelim gitik Bilkent şehir hastanesine acilden giriş yaptık kayıtlı değildim önce muane Etiler ultrason dan ben böyle sıkıntılar var dedim bakacaz dediler merak etme sen sonra nstye bağlandım nste kasılmalar çıktı tabi düzenli düzensiz vardı ve yüksekti bna baş hemşire seni şimdi yatış yapmiycaz yaparsak sürekli nste bağlı kalırsın açılman olmaz bide sürekli muane olursun sen şimdi dışarda iki saat yürüyüş yap bacaklar ini açarak ve hafif tempolu eşin de destek olsun tam dedim çıktım eşim kolumda insanlar da var tabi utanıyorum bn eşimde benimle aynı hareketleri yapıyoruz millet bize bakıyor 🤦 müsait bir yerde yok eşim hem benimle yapıyor hemde güldürüyor sağolsun hiç elimi bırakmadı merdiven indim çıktım ikişer ikişer halinde yürüdüm iki buçuk saat olmuştur içeri girdim açılma 4 santim olmuş sancilarim artı tâbi artık doğumhaneye alındım tek odaydi eş alınıyor du ama eşim sigara içtiği için girip çıkamaz sürekli diye alınmadı 3te yatis verildi nste bağladılar saat 5 te doktor geldi muane Eti yürüsün dedi açılma 4 te kalmıştı çünkü ya Allah dedim dışarda yaptığım hareketleri aynısı yaptım iki saat doldu ebeler tâbi gidip geliyor lardi karışmıyorlardi bna ebe geldi tam dedi uzan dedi uzandım açılmaya bakti nst bağlanacak dedi bn lavaboya gideyim sonra dedim ebe giti bir saat gelmedi 🤭 tabi bn drurmuyum yine yürüdüm iki saat yürüyüş yaptım bacaklarimi açarak saat 7 olacak galiba geldi Altan muane eti açılma 7 olmuş ve nst bağlantı artık ağrılardan duramıyorum aşırı ıkınma isteği geliyor ve nişan geldiğinden beri ıkınma isteği vardı bn kontrol ediyordum ebeye dedim ikinacak gibiyim artık nolur çıkarın artık dayanamıyorum dedim ıkınma dedi derin nefes al ver ıkınma sakın suyum niye gelmedi dedim daha var dedi doktor patlatacak zamani var daha ebe giti ama bn duramıyorum artık 20 dakika falan geçti doktor geldi Altan muane Eti çıkarın dedim ağlıyorum resmen ağrıdan doktor altan muane ediyor bitane ebede iğne yaptı ağrın gecicek dedi ama geçmedi geçmiyor du doktor suyu patlati bebeğimin kaka yaptığını öğrendik doğumu hızlandırdilar bna sancı ile birlikte ikinmam söylendi su patladiktan sonra sancı çıktı ve kontrol bendeydi bir iki kere ikindim suyun aktığını hissediyorm 8 santim açılma oldu saat 7 di geldiler bebeğin kafası yukarıda ya pilates yada yatakta ikinmam söyledi yatak dedim yatağın başlığını tutup dizlerimin üstüne çöküp oturur pozisyonda ve sancı ile birlikte bebeğimi itmeye çalıştim kaç kere yaptım hatırlamıyorum doktor geldi muane eti iyi gidiyorsun dedi biraz daha yap az kaldı bir taraftan bağırıyorum çıkarın artık dedim doktor gülerek ben çekip çıkaramam ki dedi senin yapman lazım bn burdayım sen bize başını cikarman yeterli dedi hadi bidaha yap elini alta soktu ikindim bebeğinin kafası yukarıda dedi hala ikinman lazım dedi gitti bn aynı pozisyona döndüm ebede yardımcı oluyo sırtımı sivasliyo bir kere ikindim iki ikindim birden çığlığı bastım vajinam sanki yirtiliyo ve afiniza sığınarak kakam geliyor diye birden bağırdım doktorun içeri girmesi bir oldu beni hemen dondurduler çatal pozisyona aldılar iknmayi birakmammi ve tamamen onlara odaklanmam söylendi tabi bn vajinam yirtiliyo dedim uyusturun dedim doktorum gerek yok dedi gayet güzel gidiyor hiç yirtilman olmayacak bna güven çok iyi gidiyorsun başıma toplanan ebe ve doktor lari sayamadim iki kere ikindim kızım geldi içerde kakasını yapmis ve nefes almıyor du gördüm aşağıdan aldıklarını hareket etmiyor du yavrum direk ona odakliydim zaten o an canlı ameliyat etselrdi bile galiba gikim çıkmazdı çok kötü bir andı ağlamıyordu yataya yatırdılar artık saladilarmi vurdular mi bilmiyorum sesi çıktı ve direk kuvoze alındı Allah’ım kimseye yaşatma çok zordu kızımı götürdüler doktor Bilgi verdi bna korkma solunum sıkıntısı çekiyor kakasını yapmis yemiş veya yememiş te olabilir diye yoğun bakımda tedavi edilecek denildi . Bendr hem titreme hemde üşüme başladı herkese olan bişey yanimda doğum başladığı andan itibaren çok iyi bir ebe vardı hep teselli etti hep yardım eti banyo yaptırdı yemeğimi yedirdi oturup kalkmama yardım eti Allah hepsinden razı olsun 🤲🌸 rabbim isteyen bekleyen herkese nasıp etsin 🤲 hamile anneler herşey sizin elinizde sakın strese girmeyin ve kötü düşünmeyin o an bebeğinize odaklanın ve bol dua edin bna o gün burda çok dua eden oldu Allah herkesten razı olsun 🤲 sağlıcakla kalın klasik yazımız uzun oldu hakinizi helal edin 🤭🌸🤲