MorVosvos yaa aslında benim başıma şöyle bir durum geldi ben ben belirti üzerine smear testi yaptırmadım spiral taktırmaya gittim şehir hastanesine doktor odada yoktu iki asistan vardı doktor ameliyata gitmişti regl döneminde değildim benden spiral takacaklar diye gebelik testi istediler ve rutin kontrol olarak smear testi yaptıklarını banada yapacaklarını söylediler ertesi gün gebelik testi sonucum cıktı spiralimi taktırmaya gittim bu sefer odada doktor ve başka asistan vardı baktılar ve aşırı enfeksiyonun var bu durumda spiral takmayacağını rahime zarar vereceğini söyledi ilac ve fitil yazdı yani bir gün önce smear alan asistanlar enfeksiyonu fark etmemişler o şekilde smear almışlar neyse benim hiç aklıma gelmedi bu şekilde sonucu etkileyeceği küçük kızımı aşıya sağlık ocağına götürdüm hemşire yaşımı sordu 30 un üzerindeysen smear yapacaktım dedi bende anlattım pozitif çıkmıştı ama hiç bir belirtim yok falan diye direk kendisi sordu enfeksiyon falan varmıydı diye işte onada anlattım o test yanlış sonuç vermiş olabilir enfeksiyon sonucu etkileyebiliyor dedi yani gerçek bir pozitifmiydi yoksa enfeksiyon kaynaklı yanlışmı çıkmıştı bilmiyorum zaten testtede kandida ile uyumlu fungal organizmalar yazmıslar 🤦 bu süreçte hiç bir hpv belirtisini yasamadım siğilim bir tane bile yok aynı şekil esimdede yok siğil hani ondan bulaşma falan oldu desem 🤦