Merhaba hanımlar. Çok şükür ayın 25 inde kızımı sağlıkla kucağıma aldım. Sizi de bilgilendirmek amacıyla yaşadıklarımı anlatayım.
Öncelikle ben doğuma kadar hep Sincan Eğitim Araştırma hastanesinde takipliydim. Oradaki doktorumun tavsiyesi ve benim de tecrübe ettiklerim üzerine doğumu Bilkent Şehir Hastanesinde yapmak istedim. Salı günü yine Sincan’a kontrole gittim doktorum bebeğin 40+3 günlük olduğunu Perşembe günü kontrole gelmemi, eğer sancım olmazsa da Cumartesi günü acile gitmemi söyledi. Salı günü akşamı bir şeye sinirlendim bebeğin hareketlerinin azaldığını farkettiğim ve sonra da açık pembe renk kanamam oldu. Sabaha kadar bekledim baktım bebek hareket etmeyince Şehir Hastanesinin aciline gittim. Gün aşımı olduğunu söylediler, kanamam devam etti, 2cm açılmam varmış ve NST’de sancım çıktı. Yatış verdiler. Direkt doğumhaneye alındım. Orada öğlene kadar durdum gelip sürekli açılmayı kontrol ettiler ultrasona baktılar ve NST takip ettiler. Sanırım doğumhanede bağıranların korkusundan sancı falan kalmadı ama kanama devam etti. Ultrasondaki ölçümlere göre gün aşımı olmadığını söylediler beni doğumhaneden servise gönderdiler. Eski ultrasonlarımı ve ikili üçlü tarama sonuçlarını istediler. Tarama sonuçları elimde yoktu ama eski ultrasonlara göre bebeğin 42+2 haftalık olduğunu söylediler. Tekrar ultrason ölçümü yapmak için doğumhaneye indirdiler ve doğum yaptırma kararı alıp tekrar beni doğumhaneye yatırdılar. Bu sürede aşırı derecede bel ağrısı ve ufak tefek sancı çektim. Sürekli NST ye bağlı kalmam gerekiyordu ama bel ağrısından saatlerce ağladım. NST de sancım çıkmadı açılma 3cm olduğunu yetersiz olduğunu söylediler 1 geceyi öylelikle atlattım. Ertesi günü sabah 7 de diyet kahvaltı gelmişti o diyet kraterlerden yemiştim 9 gibi doktorlar geldi açılmaya tekrar baktılar ve 4cm olduğunu söylediler. Beni tekrar ultrasona aldılar suni sancı vereceğiz dediler, sonra tekrar vazgeçtiler. Bu arada bana önceki gece suni sancı verilmesi gerekiyormuş ama verilmedi. Neyse suni sancı vermediler ve bişey yiyip içmememi söylediler. Sonra doktorlar tekrar aralarında konuşmuş suni sancı verdiler. 2 saat kadar aşırı bel ağrısıyla ve NST de görülmeyen sancıyla kıvrandıktan sonra başka bir doktor ebelerle birlikte geldi tekrar açılmaya baktılar 4-5 cm kadar açılma var dediler bişey yiyip içmediğimi sordular ve sezaryen kararı aldılar. Çarşamba günü sabah 5 te gittiğim hastanede epey acılar çektikten sonra perşembe günü akşam 5 te epidural sezaryenle doğum yaptım. 52 cm 3600 gr kızım doğdu. 2 gün de serviste yattım ve cumartesi öğleden sonra taburcu oldum. Dikişlerin acısını ve asla öksürememeyi anlatacak bir kelime bulamıyorum :( Doğumu yaptıran doktor Doçent Dr Hasan Ulubaşoğluydu. Sorularınız varsa cevaplayabilirim. Okuduysanız teşekkür ederim. Allah herkese bir nefeste sağlıkla mutlulukla bebeğini kucağına almayı nasip etsin 💕🌸