Meriioo sünnet farz değil sünnettir ama şöyle bir sarti var erkek penisinde fazla et parçası var ve ergenliğe girdinde orda sperm meni kalır onu çevirip temizlemesi zordur temiz olduna emin olması da zordur bu yüzden büyüyünce gusül alması abdest alması baya güçleşir yani orda sperm meni kalır o yüzden büyüyünce abdest sorunu çeker abdest alamaz bu yüzden o et parçasını kestirmek zorunda kalır kaldiki sağlıklı olanda budur hristiyan veya yahudi insanlarda sünnet oluyor amaçlari fazla et parçasını kestirip enfeksiyon hastalık riskini azaltmak. Yani sünnet olmadı takdirde büyüyünce çocuk her türlü necz gezicek yani yine günah bu yüzden kestirmek doğru olandır