Merhaba kızlar biliyorum burada bu başlık defalarca açıldı ancak bir kezde kendimi ifade edip ben size sormak istiyorum sizce sezeryan mı yoksa normal mi? İlk başlarda normalden korktuğum için sezeryan istiyordum ancak şimdiyse normal olanın normal doğum olduğu ve bir çok kadın yapabiliyorsa bende yapabilirim düşüncesindeyim ancak hayatımda hep planlı olmak istemişimdir plansız şeylere hiç tahammülüm yok maalesef. Mesela hiç bir işim yoksa ve beni bir yere çağırıyorsanız gelemem çünkü bu ani olur benim için ve beni strese sokar planlı olmayacağı için. Bir yandan günün belli olsun sakin sakin git hastaneye ol sezeryanini mis gibi al çocuğunu kucağına diyorum. Diğer yandan bırak kızını canı nasıl istiyorsa öyle gelsin elleme keyfine müdahale etme diyorum. Çok zor bir hamilelik geçirdim 5.5 ay boyunca bulantı kusma , burun kanamasi derken düşük riski de vardı sonra tansiyon, strese bağlı egzama, down sendromu riski, erken doğum riski, kaşıntı, çarpıntı , nefes darlığı, mide yanması vs derken yaklaşık 3 aydır uykusuz geçiyor gecelerim dayanamıyorum çok zorlanıyorum bunların yanı sıra eşimle ayrılık noktasına geldiğimiz ve ailesiyle problemler yaşadığım zor bir dönemden de geçtim bu yüzden fazla stres altında kaldım bebeğimde öyle ona bir şey olmasından çok korkuyorum. Bu evhamımın sebeplerinden biriyse bu gebeliğimden önce bir yavrumu düşürmem var çok zordu… Sürekli araştırıyorum kordon dolanirsa, ters gelirse, köprücük kemiği kırılırsa, oksijensiz kalırsa vs derken normal doğumdan korkuyorum. Ya olmadık bir yerde sancım tutarsa ya riske girerse diye. Ama sezeryan olursamda dikislerden kaynaklı çocuğuma yeterince bakamazsam, sütüm gelmezse diye korkuyorum. Zor dönemlerden geçtim ve sanırım psikolojim iyi değil çok uzun yazdım hakkınızı helal edin ve lütfen benimle görüşlerinizi paylaşır mısınız kızlar üzerimde ki stres ve tedirginlik beni çok geriyor ürkütüyor… Çevremle paylaşamıyorum çünkü ne zaman anlatmaya kalksam herkes kendinden bahsediyor ve cümlelerim yarım kalıyor…