Sezaryende sadece epidural olmuyor diye biliyorum. Epidural anesteziden ziyade ağrı kesicinin yoğun hali.
Sezaryende genel anestezi, spinal ve kombine (spinal+epidural) oluyor.
Kombine olunca sezaryenden sonraki ağrılar için o kateterden epidural veriyorlar bildiğim kadarıyla. Spinal olursa da normal damar yolu açıp o şekilde veriliyor sezaryenden sonraki ağrı kesiciler.
Ben spinal oldum 10 yıl önce. Taburcu olduktan sonra çok yoğun bir baş ağrısı yaşadım, onun dışında bir ağrı ya da problemim olmadı. Baş ağrısı için de bol kafein almak gerekiyormuş, öyle yapınca geçti. Şimdi sezaryen olursam yine spinal düşünüyorum.