Selam Güzel Anneler ve Anne Adayları ;
Öncelikle şunu belirteyim ben Amerika’da yaşıyorum bu yüzden Türkiye’deki doğumlar hakkımda pek bi bilgim yok ama burda annede ve bebekte sağlık sorumu olmadığı sürece normal doğum yapılıyor . Sezeryana resmen öcü gözüyle bakılıyor . Benim hikayem 34 haftalıkken vücudumda kaşıntıların başlaması sonucu kollarım yara olmuştu doktorum gördü ve kan tahlili istedi . 1 hafta sonra sonuçları almaya gittiğimde değerlerin yüksek olduğunu 40 haftayı beklersek bebek ve benim tehlikeye gireceğimizi o yüzden 37+6 da suni sancı ile bebeği alcaklarını söylediler . Tabiki çok korktum çünkü ilk gebeliğimde full term hatta 42 haftada gelmişti oğlum dünyaya. Yapçak bişey yok herşey bebek içindi sağlıkla gelsin de başka bişey istemiyorum dedim . Gün verdiler 37+6 da hastaneye gittim saat öğlen 12 di annem yanımdaydı neler olucağını ne kadar süreceğini hiç birşey bilmeden gittim doğuma annem arkadaşım ve eşim gircekti. Hastaneye geldim Allah tarafından kendi sancılarımda başlamıştı açıklığa bakıldı sadece 1.5 cmdi. Nstye bağladılar sancı odasındaydım açılma olunca doğum odasına geçecektim . Balon koyucaz açılmanı hızlandırcak 4 cm ulaştığında balon kendiliğinden çıkacak dediler . Ne kadar süre kalır dediğimde 12 saat en fazla dediler . Doğum birazdan anlatıcam çok kolaydı ama o balon Allah düşmanıma vermesin çok ağrılı zor birşeydi . Neyse taktılar yarım saat sonra benim sancılarım artmaya başladı ve balonun çıktığını hissettim hemşireye söyledim yarım saatte imkansız dedi . Bu arada arkadaşlar yer gök dua annem yanımda hatim etti sureler okudu . 7 pirinç tanesine tek tek Yasin okumuştu onları yedirdi . Doktor geldi baktı mucize yarım saat içinde 4 cm olmuşsun dedi ve beni doğum odasına aldılar . Epidural istedim sonra rahatladım . Epiduralden sonra sonda takıldı hissetmedim . Bu sırada eşim arkadaşım geldi annem zaten yanımdaydı artık bekliyorduk . Doktor geldi suni sancı takalım nasılsa hissetmiyorsun açılman hızlanır dediler tamam dedim gerçekten hissetmiyordum . Saat gece 11 oldu açılmaya baktılar 5.5 cm dediler dedim açılmam yok suni var ne olcak elbet açılma olcak doğum gerçekleşecek dediler . 11:15 annem ve arkadaşım dışarı çıktılar yemek yemeğe eşim yanımda kaldı nasılsa 5.5 cm açılma henüz doğum olmaz dediler . 11:20 ağrı hissettim doktoru çağırdım suni sancıyı yükselttikleri için epiduralinde dozunu yükselttiler . 11:30 doktor geldi bebeğin kalp atışları düşüyor ben seni muayene edeyim dedi sonra baktı bu gece mi doğurmak istersin yoksa saat 12 demi dedi dedim farketmez ozaman party başlasın dedi koridora acil doğum diye bağırdı eşime annemleri ara hemen gelsinler dedim . Ikınmaya başladım 11:38 de en son 3. ıkınmada gözlerim kapalıydı kucağıma sıcak bişey attılar sıçradım ve ağlama sesi duydum ben o sırada hala ıkınıyorum 😀😀 gözlerimi açtığımda bebeğim kucağımdaydı ben ağladım eşim ağladı . O sırada kapıdan içeri annem ve arkadaşım girmiş onlar hastanenin parkından yukarı çıkana kadar ben doğurmuşum . 10 dakka içinde 5.5 cm den 10 cm çıkıp 8 dkkada bebeğimi doğurmuştum Allahım mucizeydi . Sonra bebeği aldılar muayene ettiler benimde 1 tane dikişim oldu . Bu gün 1 haftalık olduk bile . Ben iyiyim kızım iyi . Tek sorunum ilk oğlumda başıma gelmedi ama hastanede 2 gün kaldıktan sonra eve geldik benim kafamın arkasında basınç boynumda bir ağrı düz yatarken süper ayağa kalkarken dünyamı karartan sonrasında bütün gün süren migren ağrısı gibi ağrı yaşadım . Bu gün biraz daha iyiyim keşke hastanede olsaydı doktorlar hazır yanındayken eve gelice oldu . Türk kahvesi Nescafé ağrı kesiciler sıcak havluyla geçirdim gibi . Kısacası kızlar benim doğum kolaydı ama
Ondan öncesindeki balon eve gelincede baş ağrısı beni yordu . Ama en önemlisi ay yüzlü Aybükem yanımda kollarımda bütün çektiğim acılara değer . Ben formda kalmaya sizi takip etmeye devam edicem. Allahım isteyen herkese bu duyguyu yaşatsın . Duaların mucizelerine inanın …..