Merhaba 32. Haftadayım 4 kilo aldım. 55 le hamile kaldım 59 oldum. Sanırım tüm kilolar bebeğe gitti. Ama ekstra dikkat ettim. Yaptıklarım belki size yol gösterir. Öncelikle hep evdeydim spor yürüyüş vs. Yapamadım düşük riskim vardı. İlk üç ay ekstra kaloriye ihtiyaç olmadığı için ben diyet yapar gibi beslendim. Bol su içtim, karbonhidrat ve tatlı yemedim. Sağlıklı kahvaltı, acıkırsam öğlen sağlıklı atıştırmalıl ve en geç 6 da akşam yemeği proteive salata olarak yaptım.
- Trimesterda çok az artırdım 3 öğüne dikkat ettim ama çoğunlukla proteib yedim. Ekmek makarna pilav yoktu. Bulgur dahi yemiyordum. Sadece canım isterse arada diyeti bozuyordum ama 2 haftada 1 falan. Bol su çok önemli günde 3 litre. Diyeti bozduğum günün ertesi günü asla karbonhidrat almıyordum ve dengeliyordu. Meyveyi sadece gündüz saatlerinde yiyordum onda da meyve şekeri var sonuçta.
Yirmi sekizinci Haftaya kadar hiç kilo almadım yada 1 kilo aldım sanırım.
Son Trimesterda az az sık sık besleniyorum. Ara ara sabahları tam buğday ekmeği 1 dilim yiyorum. Makarna canım isterse tam buğday unundan tavuklu makarna falan yapıyorum. Yine bol su içiyorum. Meyveyi akşamları yememeye çalışıyorum. Kefir yoğurt bol bol yiyorum. Sabahları uyandığımda salata yapıp içine yumurta peynir bazı günler yarım avokado ekliyorum. Aslında aç kalmıyorum ama ekmek ve türevleri yemeyince tatlıya sınır getirince gerçekten kilo almıyor insan. Bebeğin kilosu maşallah iyi gidiyor. Ama unutmayalım genetik faktörler çok etkili, her hamilelik çok farklı. Siz yine de stres yapmayın, sağlıklı şeyler yiyin. Ben hiç paketli ürün yemedim mesela. Sanki ek gıdaya geçmiş bir bebeği besler gibi besleniyorum resmen. Her şey temiz içerikli olsun diye dikkat ediyorum