Birisi00 Haftadan beri bebekte böbrek genislemesi var ozaman sınırdaydı biri 4 mm biri 6 mm di. Şuan 23 haftalik olcaz.Perinatoloji baktı Sol 7mm Sağ 13mm. Bebeğimde başka bir sıkıntı cıkmadı cok şükür. Ama doktorun şu lafı icimi yiyor. Normalde böbrek genislemesine bazi sorunlarda eşlik eder. Ama suan senin bebeğinde bu sorunlar yok. İleride olurda olmayabilir de deyip benim icimi karartti. Bebeğim erkek ama burda okuduklarimla erkek bebeklerde cok kiside gorulmus ve geçmiş. lutfen basina gelen kimseler varsa yazabilir mi? İcim rahatti cok sukur baska sıkıntı da cıkmadı ama oyle demesi beni strese soktu. İkili üclü taramada bir sıkıntı yok. Bebeğimin burun kemiği de olusmus
Minikkimyager Birisi00 merhaba ilk çocuğumda anlamadılar oğlum bir böbreği çalışmaz doğdu üç kere ameliyat oldu.simdi ikinciye gebeyim bu da erkek ve bunda da genişleme var .üçlu riskli çıktı down sendromlu olabilir dediler genetik test temiz çıktı .neyseki karnımda biliyorum artık ne olacağını veya başıma ne gelebileceğini .diyeceğim o ki şükredelim ki önceden biliyoruz .anne karnında herhangi bi mudahele edemiyorlar diye biliyorum.ama belki erken doğuma alırlar diye düşünüyorum.ha birde doğumdan hemen sonra urenier ultrasona goturursunuz geç kalinmadan tedavi olur geçmezse şayet .
Nurellaasss Birisi00 merhabalar öncelikle sağlıkla kucağınıza alın inşaAllah. Oğlum suan 4 yaşında. Bizde hamileyken 20. Hafta da böbrek genişliği olduğunu öğrendik. Doğumum olana kadar takip edildi. Doğumdan sonrada doktorumuzun belirlediği aylar da takibi yapıldı ultrason ile böbreğine bakıldı. 14 aylıktı sünneti yapıldı sünnettinde 2 ay sonraydı sanırım ultrason için gittiğimiz de tamamen böbrek genişlemesinin geçtiğini öğrendik telaş yapmayın. Allahın izniyle geçici bir durum sadece takibi gerekiyor. Bende çok korkarak hamileliğim de stresini yaşamıştım ama içiniz rahat olsun unutmayın sizin stresinizi hissediyor ♥️
Daisyy000 Birisi00 Detayli ultrasonda sol böbreğinde genişleme çıkmıştı,doktorum sunnetini erken yaptır böbrekleri rahatlar,önemli bir durum değil sıkıntı yapma dedi. Oğlum 3aylikken tekrar baktırdık 5.7cikti,5. ayda ise kapanmıştı genişleme yoktu.
Birisi00 Minikkimyager Evet tedavisi olan birsey En azindan. Ama iste doktor ileride baska bisey cikabilir de cikmayabilirde dedigi icin benim aklim karisti. Yoksa tek basina bobrek genislemesi kafama takmiyordum. Soruyorum neden oluyor diye bi bilgi de vermiyo. Burdan okuduklarim kadariyla bilgim var benimde insallah ilerimi haftalarda gecer
Minikkimyager Birisi00 genetik olabileceğini düşünüyorum teyze kızımın çocuğunda da var .şimdi her çocukta var ya yediklerimizden ictiklerimizden mıdır nedir .Allah kolaylık versin inşallah bu dönemde hepimize .bende çok stresliyim
Minikkimyager Birisi00 doktorların bahsetmiş olduğu down sedromlularda böbrek problemi de goruluyormus .ama her böbrek hastası down sedromlu olmuyor .
Birisi00 Nurellaasss Maşallah. İnanin boyle yazilar okuyunca cok mutlu oluyorum. İnsallah bizimkide hamilelik sonuna kadar duzelir. Bebekte herhangi bir engel durumu olmuyor degil mi
Nurellaasss Birisi00 Bizim olmadı bildiğim kadarıyla belirli bir ölçüsü var. 10 mm diye hatırlıyorum. Bizim birisi 4.3 diğeri 5’li bi rakamdı bazen yükselip düşüyordu. Güzel düşünün güzel olsun 🥰
Birisi00 Nurellaasss Bizimki 10mm geçmiş. Ama doktor bana belirli bir sinir demedi. Sadece sag bobrek sol böbrekten daha genis. Suanlik yapilabilecek bisey yok. Sadece bir süre sıkı takip edicez dedi. Baska bir sıkıntı Suanlik yok dedi
Nurellaasss Birisi00 Anladım, takibini yaptırırsın canım ama dediğim gibi lütfen kendini strese sokma. Sünnet işe yarıyor diye biliyorum gerçekten. Doğduktan sonra sünnetini de erken yaptırırsınız
Birisi00 Daisyy000 Peki genisleme kacti bizim sag bobrek biraz yuksek geldi bana. Acaba buyudukce geriler mi
Daisyy000 Birisi00 Baska bi doktora bu genişleme olayını sorduk.Bizimki 5.7 idi. Doktor 5te olsa 10 da olsa aynı şeyleri söyleyeceğim sıkıntı yapmanıza gerek yok demişti
Birisi00 Daisyy000 Cok teşekkür ederim. Bazi doktorlar gercekten cok iyi bazısıda seni strese sokuyor. Bilgi bile vermiyo sundan oluyo veya diye. İnsallah bizimki de birdahaki kontrolde kuculur.
Daisyy000 Birisi00 Hiç merak etmeyin Allah’ın izni ile sorun olmaz, çoğu bebekte kapanıyor genişleme ❤️