Maysa41 Merhaba, öncelikle sakin olun çünkü sizin endişeli panik haliniz plasentadan bebeğinize giden kan akışını etkiliyor. Tek arter tek ven durumunda en önemli şey kan akışı. 32 haftalık hamileyim ve 22. Haftada tek arter teşhis kondu. Çok detaylı şekilde bebeğimin tüm organlarına bakıldı. Doktorum hiçbir anomali görmediğini ancak yine de bir perinatolog görüşü almak istediğini söyledi. Perinatolog da inceledi ve hiçbir anomali yani gelişim geriliği veya anormal bir durum görmüyorum dedi. Yine de isterseniz fetal dna yapalım dedi. Bunu diyeceğini zaten bilerek gitmiştik ancak doktorumuz herhangi bir gelişim anomalisi görünmezse fetali kabul etmeyin dediği için hazırlıklıydık. Bebekle ilgili herhangi bir durum söz konusu olunca ebeveynlerin çok kolay manipüle olduğu bir gerçek ama buna müsade etmeyin. Mantıklı olmayan hiçbir şeyi hemen kabul etmeyin. Ne beyninde ne kalbinde ne de diğer organlarında sorun olmadığını duyunca içim rahatladı. Daha sonra doktorumuz bundan sonraki olası risklerden bahsetti. Bunların en başında bebeğin son haftalarda plasentadan iyi beslenemediği için kilo kaybı yaşaması ve buna erken doğuma alınmam vardı. Bu durumun yaşanması 30. haftada da olabilir daha sonra da dedi. Hatta hiç yaşanmayabilir de dedi. Şimdiye kadar hiç olduğumuz haftadan geriye düşmedi gelişimi, çok şükür. Şimdi siz görüntüleme sistemi iyi olan bir hastanede bebeğinizi iyice inceletmelisiniz. Direkt perinatolog muayenesine de girebilirsiniz iki kez ultrasona maruz kalmamış olursunuz. Hangi şehirdesiniz acaba?