Mayaaa34 canım bak bu diyanetten alıntı ;
Ancak gerekli ve meşrû sebeplerle; toplum menfaati gereği evde beslenen hayvanların gebe kalmalarını engelleyici ilaç ve benzeri şeylerin kullanılmasında ve ekolojik dengeyi bozmamak şartıyla kedi, köpek vb. başıboş hayvanların kısırlaştırılarak çoğalmalarının kontrol altına alınmasında dinen bir sakınca yoktur (el-Fetâva’l-Hindiyye, 5/357).
Bu da başka bir fetva sitesinden;
Kısırlaştırma gibi çözümler, bu tür hayvanlar için zarardan çok fayda sağlamakta, hatta ömürlerini uzattığı söylenmektedir. Dolayısıyla bu tür hayvanları “kendilerine gelebilecek zararları onlardan gidermek ve onlara fayda sağlamak” kuralına göre, kısırlaştırma caiz olmalıdır.
Keşke gerek olmasa ama gerçekten ülkede kedi nüfusu aldı başını gidiyor bu ekolojik dengeyi bozuyor net olarak, ayrıca çiftleştiğinde kapabileceği birçok hastalık var ve bunlar ömrünü kısaltabilir hayvanın.
Ne kendini üz ne hayvanın huzurunu boz bence, eşine bu yazdıklarımı internetten açıp gösterebilirsin diyanetin sitesinden 🌼😊