Merhaba kızlar, aslında oğlum şuan 2 yaşında fakat doğum hikayemi diğer hesabımda paylaşmıştım hem de baya zaman olmuş. Şimdi de başka ssvd isteyen ya da normal doğum korkusu yaşayan annelere bilgi vermek amacıyla yine paylaşmak istedim. Biraz uzun bir hikaye olacak keyifli okumalar😊
Aslında nerden başlasam bilemiyorum, zira yanımda uyuyan küçük adamı doğurmuş olduğuma halen inanamıyorum 😂🤲🏻
Ben ilk sezeryanımı 2019 ocakta yaptım. Normal doğuma çok hazırlanmıştım fakat kızımda gelişim geriliği vardı erken doğdu küvözde kaldı 3 hafta. O ameliyatlı halde hergün gidip süt götürmek, eve elim boş dönmek çok acıydı:( çok şükür şuan 3 yaşında ve abla oldu. O zamandan beri ssvd(sezeryan sonrası normal doğum) hep aklımdaydı. Bir bebeğim daha olursa mutlaka deneyeceğim dedim hep. Erkenden gebelik düşünmediğim halde hep ssvd hikayeleri okudum, motive oldum yıllar sonrasına 😬
Bu gebeliğim gerçekten aşırı zor geçti, 22. Haftaya kadar bulantı, halsizlik, yataktan çıkamama😢 her anımı burda paylaştım, motive oldum. Zaman geçti 30. Haftada bir ebeden destek almanın çok iyi olacağını düşünüp hemen araştırmaya koyuldum. 4 kişiyle konuştum çok şükür içime sinen biriyle anlaştım. İyiki olmuş bu kısma sonra geleceğim. 36. Haftada ssvd destekleyen doktoruma ancak randevu bulabildim. 40. Haftadan once alttan muayene etmediğini, herşeyin şimdilik yolunda olduğunu söyledi. 40+5 te tekrar geldim hiçbir belirti yok alttan uyarı vereceğim açılmanı sağlayacağım dedi. Canım hiç yanmadı. Herşeyin yolunda olduğunu sadece bebeğin 3800 gram olduğunu,suyumunda fazla olduğunu söyledi. Nst m gayet iyiydi. Sabır dedim yine😖bu arada doktorumun bulunduğu hastane ssvd fiyatına aşırı zam yaptı bende bebeğin gelmediğini benim suçum olmadığını söyledim ama ne fayda dinleyen yok🤦🏻♀️ Başka doktor arayışına girdim buldum da, ama hastane aşırı kötüydü:/ ve doktor alttan muayene ettiğinde aşırı canım yandı. Ben Burda doğum yapamam dedim kendi kendime. El mahkum, doktoruma geri gittim. (İçimden bir ses ona gitmem gerektiğini söyledi, iyikide de kalbimin sesini dinlemişim). tam 41+5 te tekrar göründüm ilk doktoruma. hocanın uyarısı sayesinde oluşan 1.5 cm açıklığım halen aynı.😫 aşırı üzülmüştüm. Alttan uyarı verdi yine. Hurma ve hint yağı ile yapılan bir tarif verdi, pazar gecesi bunu iç sabahına gel fitille doğum başlatalım dedi. (Gerek kalma tabi:))Bende dün, yani Pazar günü baya yürüdüm hint yağı bulmak için:) eve geldim belimde hafif bir ağrı. Çok yürümeye bağladım takmadım. Lavaboya bir gittim çamur gibi birşey löp diye peçeteye geldi 🤢 ebeye attım nişan olduğunu söyledi. Çok şükür bir belirtim vardı artık. Dışarı çıktım biraz daha yürüdüm, topla hareketler yaptım, hocanın tarif ettiği karışımı yapıp içtim. Tadı kötüydü ama aşırı ishal yaptı resmen içim boşaldı. Sabah 7 gibi ebem muayeneye geldi açıklık sadece 2 cm😞 hindistan cevizi yağı ile perine masajı yaptı epey uyardı. Dedik biraz yatalım 9-10 gibi geçeriz hastaneye. Odama geçtim yatakta duramıyorum. Kasıklarımda bir agrı, duşa girdim gezindim en son ebe geldi hadi gidelim dedik. Yolda o kadar sancım vardı ki, ebem çok şükür hep destek oldu ona minnettarım. Hasteneye vardık açıklık 3 cm😖😒 resmen isyan edecek duruma geldim. Epidural istediğimi söyledim malesef açıklığım yeterli değildi. Çok yavaş ilerliyordu. Sürekli duşun altındaydım, nst de takılı kalmak beni çok zorladı. Sancınız olduğunda olabildiğince yürüyün. Duşa girin çok iyi geliyor. Tam 2 saat sonra 4cm civarı olduğunda çok şükür anestezi doktoru geldi işlem on dk sürdü epidural takıldı. Allahım o nasıl bir rahatlama😃 kafam leyla oldu. Kuş gibi hafifledim. Tüm sancılarım bitti. 2 saat daha geçti açıklık 5.5 cm oldu. Daha yeni suyum geldi. Ebem son raddeye kadar suyumun kendi kendine gelmesi taraftarıydı. Bu arada hazır epidural takılıyken suni desteği alalım dedik açılma hızlı olsun diye. Koridorda epey yürüdük topta zıpladık. Sancıları tekrar hisstmeye başladım. Kataterden 3 doz daha ilaç verildi yatakta yarı sancılı yarı uykulu bir hale girdim😂 rüya bile görüyordum öyle tatlı bir uykuydu ki. Bir yandan da dua ediyorum mesai bitmeden doğsun diye. 🤣 yoksa ekstra masraf hahaha. Saat 6 da ebem, hadi bi bakayım kaç cm olmuşsun diyip muayene etti. Taaam 9 cm. Allahım nasıl sevindim. Hemen başladık ıkınma provalarına. Doktorum o ara acil bir sezeryana girdi, yetişemeseydi de ebeme kendimi teslim ederdim😊 yanınızda olan kişiye güven duymak, o an aldığınız destek öyle önemli ki. Eşim çok gereksiz bulmuştu keşke herkes bir ebeyle ilerleyebilse. Neyse ıkınma provaları yaptık epey. Dr geldi harikasın bebek gelecek dedi. Kendi ebem, bir hemşire ve doktorum beni öyle güzel motive ettiler ki🤲🏻🙏🏼 Nefes aldım ağzımı kapattım ve tüm gücümle ıkındım. Doktorum asla acele ettirmedi kontrollü ilerledik. Ben ıkınmak istediğimde durmamı yoksa yırtık olacağını söyledi. Sancım olmadığında perine masajı yaptılar bol bol. Kaç kere ıkındım hatırlamıyorum bir ara büyük tuvalet hissi geldi 4-5 ıkınmada bebeğim yağ gibi aktı😢 gözyaşım pıt. İnanamadım. Ne kesi ne dikiş, ne bir yırtık. Tamda hayalimdeki gibi 🙏🏼Bu arada Bebeğim mosmordu çünkü boynunda üç kere kordon dolanmıştı.. evet 3 kere:)) Tam 10 saat boyunca çektiğim herşey geçti. Canım oğlum saat 18:27 de 3360 kg 51 cm ile hayata merhaba dedi, 30 dk göğsümde kaldı, hemen memeyi kaptı😂 sütüm hemen geldi. O kadar suyum vardı ki yatak göl oldu resmen. Bu arada kendi odamda doğurmak istedim doktorumda kabul etti. Bebeğimi kontroller için aldılar ben hemen duş aldım üzerimi değiştirdim. O kadar muciveziydi ki, halen inanamıyorum. Bebeğim şuan yanımda uyuyor. Tüm anne olmak isteyenlere o sancılar eşliğinde bile dua ettim 🙏🏼 Allah isteyen herkese nasip etsin. Doktorum ve ebeme minnettarım. Onlar olmasa asla başaramazdım. Bende çok mücadele ettim gerçekten istedim elimden gelen herşeyi yaptım. Allah ta nasip etti bin şükür 🤲🏻Bu arada bir sezeryan olman birşey değiştirmez, aslında bu senn ilk doğumun dedi doktorum. Herkes beni tebrik etti😪 çok duygulu anlardı.. bizim doğum serüvenimiz burda bitti. Sormak istediğiniz ne varsa sorabilirsiniz. Benim bir kaç tavsiyem olacak müsadenizle😊
1) eşim dahil olmak üzere çevremdeki herkes hayal kurmamamı normal doğum yapamayacağımı söyledi. Hatta eşim o kadar ileri gitti ki hastane ebenin yannda bile dr çağırayım sezeryan ol dedi🤦🏻♀️ Ben asla dinlemedim. Benim bedenim benim kararım. Lütfen doğumunuz konusunda kimseyi dinlemeyin. Herkesin bünyesi farklı.
2) imkanınız varsa bir ebeyle ilerleyin yoksa da muhakkk eğitim alın, sürekli hareketli olun, beslenmenize dikkat edin.
3) 40 haftanız doldu diye hemen doğurmanız gerekmiyor. Sancınız açılmanız yoksa bebeğiniz iyiyse beklemnizde hiçbir sakınca yok. Bunun için kendinizi koşulsuz şartsız teslim edeceğiniz bir doktorunuz olmalı. Çok şükür benim doktorum kesi bile atmamak için çok uğraştı, Allah bin kere razı olsun.
4) ben ilk doğumumda normal çok istemiştim ama olmadı. Yani bazen ne yaparsak bebek istediği gibi geliyor. Asla sezeryan olduğunuz için kendinizi kötü hissetmeyin. Ne şekilde doğarsa doğsun 9 ay karnımızda taşıyoruz. Hepimizi birer süper kahramanız💪🏻 Ama sırf korku için ameliyata yönelmemenizi öneririm. Psikolojik olarak kendinizi ve bedenizi hazırlayın. Kesinlikle epidural normal doğuma bir şans verin derim.
5) son olarak her iki doğum şeklini deneyimlemiş bir anne olarak, her ne kadar epidural takılana dek biraz ağrılarla cebelleşmiş olsam da😅 10 kere hamile kalsam yine aynı doktorda normal doğum yaparım. Müthiş bir rahatlık. Aşırı hafifim aşırı mutluyum.
Hepinize güzel doğumlar dilerim. 😇😍