Bebekbeklyrm Evremo ben böyle şeylerden çok etkileniyorum küçükken olması daha çok canımı acıtır diye düşündüm .. Tabiki hiç aklımdan çıkmayacak ama ne kadar benimle o kadar akıl karmaşıklığı , üzüntü , stres , kaygı 😭
Evremo Bebekbeklyrm benim şansızlığım dediğim gibi sendrom çok nadir bir durum ultrasonda hiç bulgu vermiyor ve rastgele nadir olan bilmem kaç binde bir denk gelen bir durum. Bu nedenle gecikti benim. Kararın net anladığım kadarıyla bunda sonra bir an önce bu durumdan çıkmaya bak bence. Eskişehir de olsan daha iyi yardımcı olurdum
e_blue_sky_a Bebekbeklyrm hmm anladım. Üzüldüm gerçekten. Giriş katimizda bulunan komsumuzun 1kizi vardı 1 de düşüğü. Yine hamile kaldı. Kan uyuşmazlığı bebeğe sıçradı %70lere çıktı. Bazı yerler su topladı ödem oldu. Özel de devlette aldır dedi. O fetal dna yaptırdı down vb çıkmadı. Artık hastalık olursa da tedavi ettiririm doğuracağım dedi. Doğurdu ve 2yasinda sağlıklı Bi çocuk. Amniyonsentez yaptırın öyle kürtaj kararı verin derim çünkü Amniyonsentez perinatoloji yapıyor ve perinatoloji doktorları doc.dr veya prof oluyor. Çok bilgililer. Mesela İstanbulda isen cemil tascioglu hastanesinde Miraç Özalp var. Tavsiye ederim..
tugcesakzci Bebekbeklyrm tabii ki canım neden vazgeçesin yani vicdansız değilsin ya. Düşünmeden yazılıyor işte sanki sen bilmiyorsun canı Allah’ın verdiğini. Neyse… Ankaradaymışsın gazi’ye gittin mi hiç? Profesörler var orada deniz hoca var mükemmel bir doktordur isterseniz bir rica edip görüşmeye çalışın alanında uzmandır.
e_blue_sky_a Karanfill yoo iyileşmiş bisey yokmuş düzelmiş ama gebeliğin sonlarına doğru da düzelme olmuş
Karanfill e_blue_sky_a bizim bebegimizde ense kalınlığı 5 mmydi. Sonra o düştü çok şükür. Ama ayakları ödem topladı. Sonra kalbinde aort daralması çıktı. Bacaklarında bacak kalınlıgi farkı var dediler. Bide bebeğim 29. Haftadan sonra 1 ay gelişim geriliği gosterdi. Bütün bu bulgular turner sendromlu olduğunu gösteriyor. Doktorlar bundan şüpheleniyor ama biz hiç bı genetik testi yaptirmadik. Eşimle aramızdads kan uyuşmazlığı var. 37. Haftamda doğurtcaklardi beni. Biz başka bı doktor daha görüşü aldik, o Doktor ben şiddetle beklemenizi tavsiye ediyorum deyince bekleme kararı aldik. Şuan 39+2 haftalik hamileyim.
Temmuzmucizesi26 Bebekbeklyrm ne kadar boş yorumlar gelmiş ya. Herkesin her konuda nasılda fikirleri var….. canım senin yaşadığının aynısını yaşadım ikili test için gitmiştim ensesi 7 mm yakın çıktı. Boynunda göğsünde sırtında ve beyninde ödem çıktı. Her yerini sarmıştı bir kıyafet gibi doktorumun dediği arıcı kıyafetleri olur ya kalın ve kafasında şapkası olur aynı öyle sarmış dedi… ağlayarak çıktım iki günde devlet ve özelde 7 doktor gezdim ve kaç farklı cihaza girdim. Biz çok meraklıyız ya çocuğumuzu öldürmeye (!) En son devlette proflar gördü amniyosentez istiyor musun dediler ben ne kendi canım yansın dedim ne de daha fazla süreci uzatıyım bebeğime zor olsun dedim çünkü günden güne alışıyorsun ve ayı büyürse doğumda zor olacak… amniyosentez yaptırmadan sonlandırma kabul ettiler çünkü durum o kadar vahimdi ve sonucunu görmeye bile gerek duymadılar… imza attım kabul etmediğime dair zaten kan vs alıyorlar o işlemler 1 gün sürdü icapcıya gidecek onaya dediler heyetten vs geçiyorsun heyet dediğim de korkma görmüyorsun bile onları kağıdın dolanıyor sadece… ve en son yatışım yapıldı suni sancı verdiler alttan 2 kere en son suyum geldi bebek düştü içimi temizlediler bebekten parça aldılar ve bebekte kromozom sıkıntısı varmış… zaten o ödemler ağır anomalilerin işareti.! İnsanlar burrda ne sanıyor ya fazla ödem mi tuttu sanıyor bebek. İnsanların ki gibi gidecek mi sanıyor… trizomi 18 çıktı genetik raporumda. Ağır hastalık zaten yaşayan örnekleri hep makine de kalanlar ise anne karnında w20. Haftalara gelince vefat etmiş doktorların bana dediği tek şey çok şanslısın erken farkedilmiş. Zaten anneye de zararları var… çok zor bir süreç seni çok iyi anlıyorum kafana takılan bir şey olursa yardımcı olurum her zaman 💖
Bebekbeklyrm Temmuzmucizesi26 💐💐Tüm yazdığınız düşüncelerin altına imzamı atıyorum .. Aynı fikirdeyim ne kendime bu kadar acı çektirmek istiyorum ne de bebeğime . Anneye de zararı oluyormuş .. Çok ama çok teşekkür ederim böyle bilgili insanlarla karşılaşmak çok güzel ❤️ 💐
Temmuzmucizesi26 Bebekbeklyrm rica ederim ne demek ben burda kaç kişiyle bunun tartışmasına girdim. Doktorların bizim bebeklerimize kastı yok. Geçen burda bir arkadaşım aynı ödemden dolayı bebeği karnında öldü onu farketmese ne olacak. Bebek haftası ilerkedikçe doğum daha da zorlaşacak hem bedenen hemde manevi olarak. Ben burda hiç ödemi olupta gerileyen bebeğim iyi oldu diyen birinin yazısını okumadım. Zaten bu heyet raporu dediğimiz şey de kolay çıkan bir şey değil. Haftamız geçtği için doktorlar hemen onay vermiyorlar demekki ciddi bir şey var ki onay veriliyor. Ben sıvı bile aldırmak istemedim. O da benim için yıkıcı olacaktı. Direk bebek düştü ve bebekten parça alınıp genetiğe gitti en iyi sonuçta o verdi zaten. Ben minicik bedenini gördüm doğumca iç çamaşırıma düştü… hastane biz usule uygun defin yapıyoruz dedi ama benim içim rahat etmezdi. Bebek mezarlığına aldık götürdük defnettik.. minicikti ama her yeri oluşmuştu. Cinsiyetini bile öldükten sonra öğrenebildim.. yani bu yıkımı yaşamaya biz çok mu meraklıyız. Allahı ahireti bilen insanlarız ama rabbiminde verdiği yarattığı bir bilim var doktorlara.. doktor cinsiyet kız der inanırlar erkek der inanırlar ya da bebek kilosu boyu şu der inanırlar ama hasta deyince yaşamaz deyince mi inanmıyorsunuz anlamadım ki… Siz güçlü durmaya çalışın süreci çok iyi biliyorum çok yıpratıcı umarım en az hasarla atlatırsınız. Ben şimdi yeniden hamileyim her şey geçiyor bu hayatta. Mutlaka genetik testlerinizi yaptırın eğer sizden geçen bir şey değilse zaten tekrar sağlıklı bir bebeğiniz olacaktır. Ben doktora neden böyle oldu diye sorunca. Kendinizi suçlamayın bu tamamen anlık döllenme esnasında olan bir şanssızlık dediler.. herhangi birinin nasıl sağlıklı bir bebeği olabilirse sizinde aynı ihtimalde olur farkınız yok denildi
e_blue_sky_a Karanfill hayırlısı olsun. Sağlıkla kavuşun. Lakin genetik test yaptırmak çok güzel bsy ve gerçekten büyük Bi sorun varsa ki genetik testler veya amniyonsentez vb gibi testler bunu ortaya koyuyor..
Bebekbeklyrm Karanfill tüm bu sonuçlar 29 haftalıkken mi ortaya çıktı yani ilk haftalarda belli olmadı mı yoksa siz bile bile devam mı ettiniz
Karanfill e_blue_sky_a fetal DNA yi düşündük aslında ama sınırlı genlere baktigi için doktorumuzda onermedi. Amniyosentezi de bebeğin alanına müdahale etmek istemediğimiz için yaptirmadik
Karanfill Bebekbeklyrm 14. Haftada ense kalınlığı 5 mmydi. 18. Haftada geçtiğini ogrendik ense kalınlığı düşmüştü yani ama ayaklarında ödem olusmus ve 2 hafta gerilik vardı. 20. Haftada bacak kalınlığı farkı çıktı. 26. Haftada kalbinde aort daralması çıktı. 29. Haftadan sonra da gelişim geriliği 1 aya çıktı. Aşama aşama oldu yani.