Merhaba kızlarrr
Öncelikle yazım uzun olacağı için şimdiden hakkınızı helal edin fakat anneliğin en güzel deneyimini sizinle de paylaşmak istedim. 38+1 olarak sezeryan planladık doktorumla. 12 Aralık seçti doktorum tarih olarak ama o gün 12.12 olması sebebiyle o kadar çok sezeryan isteyen olmuştu ki keşke 13.12 seçseydik dedim doğum olduğu gün 😀 Sabah 9 gibi hastaneye yatışım yapıldı. 11 de sezeryana alındım. Hem korku, hem heyecan, hem panik herşey bir arada. Ameliyathaneye indik. Doktorum geldi. Doktorum ve ameliyathane personeli inanılmaz tatlılardı. Spinal olarak sezeryan oldum. Önce oturdum ve kendimi serbest bırakmamı söylediler. Ameliyathane çalışanı ellerimi tuttu, dizlerime bastırdı ve kesinlikle hareket etmememi söyledi. Anestezi doktoru ve asistanı anlık olarak bütün yapılan işlemleri aktardı. İğne acıttı diyemem ama hissedilmiyor da değil tabi ki anlık belde bir gıdıklama, hafif acı oldu ve iğnenin girmesi ile saniyesinde bacaklarımda aşırı bir sıcaklık ve hareketsizlik oluştu. İğneden sonra hemen sedyeye yatırdılar önce sonda takıldı hiç acı hissetmedim sonrasında hemen ameliyata başlandı. Hiç birşey hissetmiyorsunuz kesinlikle sadece doktorun çekiştirmelerini ve hafif baskılarını hissediyorsunuz ama asla acı gibi bir his değil. Anestezi tansiyonu düşürürmüş ve benimde tansiyonum düştü sadece çok mide bulantım oldu ameliyat esnasında. Sürekli kusucam galiba dedim 😀😀 Belki 10 dakika olmadan bebeğim doğdu. Sonra doktor dikiyoruz dedi. Dikiş işlemi çok daha uzun sürüyor ama yine hiç bir his yok. Toplam ameliyat yarım saat ancak sürmüştür. Ameliyatta panik için vs sürekli size takviye iğneler ilaçlar veriliyor. Bu konuda çok rahat olun. Ameliyat bitti. Odaya çıktık. İlk 6-8 saat arası zaten hiç birşey hissetmiyorsunuz uyuşukluk anca geçiyor. Ayaklarda uyuşukluk geçince hemşire yürütmeye geldi ve uyuşukluk geçmeye başlayınca tekrar ağrı kesici vurmaya geldiler ben söylemeden. İlk kalkışta asla yere bakmamak çok önemli. Direk karşıya bakarak kalkın. İlk kalkıştan çok korkmuştum ama asla korktuğum gibi olmadı. Gayet rahat kalktım koridor boyunca yürüdüm. Hemşire bıraktı, eşimle devam ettik. Saat başı mutlaka iki tur attım en çok ben yürüdüm diyebilirim. Ve ilkinden sonra ki bütün yürüyüşler daha rahat geçti. Sonda çıkarılırken de uyuşukluk hafif olduğu için hiç acı hissetmedim. Karına bastırma gibi, kum torbası gibi bir işlemde olmadı. Sadece doktorum kontrole geldiğinde karnıma hafif bastırarak biraz masaj yaptı o kadar ama asla acı yok, hafif ağrı hissettim. Bol bol kayısı hoşafı, Nescafe ve bitter çikolata tükettim ve inanılmaz susuzluk oldu bende bol bol da su tükettim. Hiç baş ağrısı çekmedim. Ortalama 3. Gün falan baya toparladım. 10. Günde falan hiç ağrım sızım kalmadı ve bütün işimi halleder oldum. Doktorumunda eli çok hafifti.
Sormak istediğiniz herhangi birşey olursa cevap verebilirim. İnşallah hepiniz sağlıkla bebişlerinizi kucağınıza alırsınız ❤️