Ilkay34 meme çocukların bu dünya ve sizinle kurdukları ilk ve en önemli bağ. Korkutarak, tiksindirirerek bıraktırmak aslında ruhlarında yaralar açıyor. Düşünsenize ne zaman üzülse, sıkılsa, strese girse, ağlasa, açıksa huzurla sarıldığınız güvendiğiniz bir şey var ve bir anda onun kötü olduğunu düşünerek pat diye kopmak zorunda kalıyorsunuz. Günden güne azaltarak misal önce gece emzirme sayısını azaltıp hiç gece emzirmeyecek hale getirin. Sonra gündüzleri her gün bir emzirme azalttın. Ve bu süreçte onunla memeyi şu tarihte bırakacağız diye konuşun onu psikolojik olarak hazırlayın. Ben bu şekilde 2 ayda bıraktırmıştım kızıma. Ve seve okşaya vedalaşmıştı son emme günü.