Elbette kontrollere gittiğimizde doktor bebegin pozisyonunu bize söylüyor ama özellikle dönmesini bekleyenler ya da acaba yine mi pozisyon değişti şeklinde kafada soru işaretleri olabiliyor. 27. Haftadan itibaren elle tespit yapılabiliyor sanırım. Özellikle doğumu yaklaşanlar için pozisyon önemli olmaya basliyor. Son zamanlarda bunu araştırıyorum. Özellikle hıçkırık tespit etmekte kolaylık sağlıyor diyorlar , hıçkırık nerede hissedilirse bebeğin başı o taraftadır diye. Ya da elle hafif baskılar yaparak hissetme yöntemi var. Kasık göbek çizgisi altına elinizi koyunca sert ve yuvarlak bir yapı hissediliyorsa başı oradadır ama yumuşak yuvarlak bir his geliyorsa poposu oradadir. Ya da göğüs kafesi hemen altindan içe doğru bastırınca yumuşak yuvarlak mı sert yuvarlak mı hissettiriyor gibi gibi. Sizin bir yönteminiz var mı ? hıçkırığın doğruluğu nedir sizce?