Herkese merhaba! sizinle hikayemi paylasmak istedim. Cunku zor donemimi bu forum ve benden onceki annelerin yazdiklariyla atlatdim diye bilirim. Simdide sira bende sanirim. Gebeligim mukemmel gidiyordu, ultrasonda falan her sey yolundaydi, ikili tarama testine girdim. Doktorum ve biz o kadar rahatdik ki gule oynaya yaptik hic aldirmadan, hic bi sey olmayacak dedik. 28 yas bende 30 kocamda, ailede kimsede genetik hastalik yok, akraba da degiliz. Cevap geldi, ve doktorumla konusamadan hemen arastirmaya basladim. Doktor ailesinden geldigim icin alisik oldugum bir durum. Ve durumun kotu oldugunu anlamam cok zaman almadi. Yuksek risk. 1/50 kadar. Dunyam basima yikildi. Hickiriklardan bogularak agladigimi hatirliyorum. Esimle sabaha kadar agladigimiz gunler, ne olacak nasil olacak diye dusundugumuz dakikalar, bitmek bilmeyen arastirmalar. Doktorum bu sadece bir tarama testi, net oyle bi sey var diye bir sey yok dese de, ultrason temiz bi sey cikmayacak desede, tabii ki de fetal dna-ya gonderildik, ve onceden uyarildik. Test yurtdisina gidicekdi, 1 haftaya gelecek cevap, ve eger temiz cikmazsa mecbur amniyosintez(cogu zaman dusukle neticeleniyor), ve doktorum oda temiz cikmazsa bebegi alicaz dedi. Bundan once 1 dusuk yasadim, 2-3 ay tedavi oldum, psikolojik olarak yetersizlik, caresizlik hisslerini zaten tatmistim. Sonuc yine kotu olursa dayanamayip bosanacagima ve memleketime geri donecegime karar verdim, cunku bunlari kafayi yeye bilirdim artik, bu kadar aciyi kaldiramicaktim. Bebegime isimde sectik, kabinide duyduk, kendisini net gorduk, onunla artik bag kurulmustu, cok korkuyordum. Surec gecmek bilmiyordu. Anca forumlar okudum, her kesin bu konuda yazdigi her seyi okudum. Umut var deyip o umutdan siki tutundum, cok cok dua etdim. Ama aglamaktan gozler kurumus, yuruyen bir cesetdim resmen. Cocugu aldirmayacaktim, ama ya olurse? ya bakamazsam? engelli cocuk buyutmek cok zor bu acimasiz dunyada, o cocuk mutlu ola bilecek mi? ve daha daha fikirler sorular. Yinede her gun kendi kendime “bebegimin bi seyi yok, sonuc temiz cikacak, her sey guzel olacak” diyerek, sonuclarin temiz ciktigi ani hayal ederek totem yapmaya basladim. Ve sonuc cok sukur Rabbime temiz cikti. Doktor dedi ki fetal dna testi pahali oldugu icin hemen onermiyorum, ultrason temizdi ikili taramada temiz cikacagindan o kadar emindim ki gerek duymadim, ama eger durumunuz kaldiriyorsa direk fetal dna yapmak en mantiklisi. Uzun uzun anlatdim kizlar, cunku belki benim gibi buna ihtiyaci olan birileri yinede olur. Ama en esasi demek istedigim su. Ikili tarama 2 bine yakin bi seydi, fetal dna 11 bin, kredi cektik mecbur, ama artik uclu dortlu taramalara gerek kalmadi. 3 tane taramayi 2 binden saysan zaten cok fark etmiyor, bide ikili tarama temiz,3lu tarama riskli cikan insanlar var. O yuzden bu yaziyi yazmamda amacim. Eger durumunuz uygunsa direk fetal dna yapin, detayli ultrasonda da doktor dedi yapmaniz cok iyi olmus, cok seyde daha rahat ola biliriz artik diye. Gercekten bu taramalar cok gereksiz, bos yere gebelik surecinizi burnunuzdan getiren,sizede bebeginize de ailenize de stress yasatan bi sey. Bunu kendinize yapmayin. Keske elimde olsa da tum dunyaya bunu bagira bilsem diyorum hep. ne zaman gebe gorsem hepsine soylerim. isterseniz doktorunuza da danisin, eminim benim soylediklerimin aynisini soyleyecektir. O kadar acinin yaninda insan her turlu kredide cekip borca da girip o parayi oderim de temiz ciksin bitsin bu iskence diyor. Buda benim hikayem. Umarim kimese umut olur, kimese faydasi dokunur. Benim okudugum hikayeler beni ayakta tutmustu. Her kese saglikli ve guzel gebelik donemi dilerim. Rabbim saglikla bebelerimizi kucagimiza almayi nasip etsin insallah🙏🏻❤️