Saribakir merhabalar küçüklüğümden beri epilepsi hastayım 35+5 haftalık gebeyim. Lamictal 25 mcg kullanıyordum. Doktorum bu hafta EEG bozuk çıktığı için dozumu 200 mcgye çıkardı. Öncelikle epilepsi hastasısın diye sezaryen olmak zorunda değilsin bunu belirteyim. Ben bu haftaya kadar hep normal doğum şeklinde ilerledim hiç bir problemim yoktu, gebelikte nöbet geçirmedim. Düzenli nöroloji kontrollerini yaptır. Nöroloji mecbur kalmadığı takdirde doğum şekline müdahale etmiyor. Eegnde bir bozukluk görürse, ilaç dozu yetersizse müdahale ediyor. Benim bu hafta itibariyle zorunlu genel anestezili sezaryene döndü EEG bozuk, nöbet geçirme riskim yüksek diye. Öncelikle bulunduğun şehirde bir perinatoloji uzmanı bul takibini perinatolog yapmalı. Düzenli olarak nöroloji kontrolüne git. Bütün testlerini ayda bir veya 2 ayda bir yeniler özellikle belirtti. Hiç bir şekilde ilacını bırakma, ve mutlaka folik asit kullan bizim için çok önemli folik asit. Ben ankara bilkent şehir hastanesinde perinstolojiye gittim her seferinde çok güzel ilgilendilee hep normal doğum olarak ilerledi. Aynı şekilde özel deki jinekoloğum da normal doğum üzerinden ilerledi. Asla sezaryen zorunluluğun yok ama buna nöroloji ile birlikte karar vereceksiniz. Nöroloji hayır derse normal yapamazsın. Normal doğumun bizim için nöbet riski mevcut bunu aklından çıkarma. Uykuna dikkat et, kendini strese sokma en çok nöbet tetikleyen unsurlar. Gebelikte nöbet geçirilmesini doktorlar istemiyor bebek oksijensiz kalıyor çünkü. Ama gebeliğin de nçbet tetikleme ihtimali yüksek. Senin ilaçlarına çok dikkat etmen gerekiyor bu süreçte.