BurcuHamza Forumda epilepsi hastalığı olan hamileler varmi? Nasıl bir hamilelik geçiriyorsunuz? Herhangi bi sorun yasadinizmi? Doğumu nasıl yapmayi düşünüyorsunuz?
Smiley87 BurcuHamza benim eltim sara hastasıydı , ilacına Doğuma kadar devam etmişti ama son haftalarda bebeğe zararı olur diye bırakmış😕 doktoru da normal Doğum konusunda uyarmamış , Doğumdan sonraki gün nöbet geçirdi üstelik yıllardır olmamış.
Afraorhon Ben öyleyim 👆yeni EEG çekildim temiz çıktı çok şükür.folik asit kullanıyorum ekstradan kendi ilacıma devam ediyorum.iki doktorumla da irtibat halindeyim ikisi de asla normal Doğum olmaması gerektiğini söylediler.yorgunluk uykusuzluk aç kalmak yasak.nöbeti tetikleyen birşeyin olmaması gerekiyor..
BurcuHamza Afraorhon#2975612 Normal doğuma pek sıcak bakmıyorlar evet ama normal doğum yapanların sayısı azda değil. Kaçıncı haftadasin? Epilepsi hastalari folik asiti daha uzunmu kullanması gerekiyor biliyormusun?
BurcuHamza Smiley87 ilacı yavaş yavas kesse belki hemen olmazdı bi kay ay sonra olurdu aniden kestiği için oldu belkide.. Doktoru çok sorumsuzluk yapmis. nörolojide uyarmamissa resmen çağırmış nöbeti ☹️
Smiley87 BurcuHamza zaten doktor kes dememiş bizim kız kafasına göre kesmiş 😕 bence de doktoru uyarmalıydı , nöbetten sonra doktor normal Doğum tetikledi demiş çünkü
BurcuHamza Smiley87 Allah bütün hastaların yardımcısı olsun.. Bebeğine bi farklılık varmi ilaçtan dolayı?
BurcuHamza Smiley87 maşallah sevindim. InşaAllah ilerdede sorunu olmaz bazen biraz farklı olabiliyorlarmis
Aslitiryak Benim annem epilepsi hastası ve ağır nöbet geçirirdi 4 kardeşiz ve hepimizide normal doğurmuş eskiden farklıymış sistem En güvenlisi sezaryen riske gerek yok
BurcuHamza Aslitiryak evet öyle diyorlar doktorum daha ben birsey demeden söyledi. Hayırlısıyla inşaAllah
Afraorhon @BurcuHamza tabi ki folik asit hiç bırakılmayacak doktorun zaten sana bilgileri verir ben suan 8. Haftadamdayım çok şükür rahat bir hamileliğim var ayda bir her iki doktorumuzlada görüsücez.içini ferah tut hersey güzel olur insallah..
BurcuHamza Afraorhon inşaAllah Allah hepimizin yardımcısı olsun. Folik asiti sormamak rağmen 12. Haftadan sonra gerekmediğini söylediler ben şuan 23. Haftadayim. Şuan aldığım multivitaminde az bi miktarda var folik asit
Melekkkkkkkkkkkk Bende 15 haftalık oldum 3 ocakta eegm var planlı bir hamilelik olduğu için folik asite önceden başladım ve nöbet tipine en uygun ilacı kullanıyorum suan. Doktorum folik asite 5 ay devam etmemi syledi. Sezeryan öneriyorlar
BurcuHamza Melekkkkkkkkkkkk banada gerek yok dedi.. İlk usteleyince iki günde bir al dedi sonra yok boşver alma dedi.. Ben lamıctal kullanıyorum belki ondandir bilmiyorum kafam karıştı
Msl_ege Bana da yolar önce epilepsi tanısı koyuldu . Sene 1 yada 2 kez nöbet geçiriyordum . İlacı reddettim. Uyuştırucu gibi içmediğin an vücudun tepki verdiğini duymuştum . Sene de 1-2 kez yaşadığım bişey içinde ömür boyu ilaç kullanmayı reddettim . Bende ki duyusal nöbet . Yüzüm uyuşuyor önce , sonra ellerim kollarım daha sonra ayaklarım ve uyuşmadan dolayı da ayakta kalamayıp düşüyorum . Ama dediğim gibi hayatımı etkileyecek sıklıkta yaşadığım bişey değil . Doktora da söylemedim . 11 haftalık hamileyim . Söylemem gerekir mi ?
BurcuHamza Msl_ege bence söylemelisin. Allah korusun nöbetlerin böyle ama büyük nöbette geçirebilirsin. İlaç tedavisine başlarlar belki düşük dozajda. Aksatmadan söyle
Melikeumut Merhaba kızlar bende epilepsi hastası bir hamişim. 13 haftadayız ve mucizevi bir şekilde bu sürece kadar hiç nöbet geçirmedim 45 günde 1 nöbetlerim oluyordu. Sadce çok şiddetli baş ağrılarım var bebek iyileştiriyor gerçekten 12 haftaya kadar folikasit kullandım şuan sadece multivamin ve balık yağı kullanıyorum dr sezeryan öneriyor sadece bebegin ve kemdi sağlığını riske atmamız için . Şuan 2 haftada 1 kan testi yaptırıyorum kandaki ilaç düzeyinin bebeği etkileyip etkilemediğini kontrol ediyoruz çok şükür bebeğimin hiç-bir gelişim sorunu yada gerileme yok 2li testimizde yaptırdım hicbir sorun yok Sadce iyi bir dr ve yeterince bilinçli olmak çok önemli hem çalışıyorum da rabbim eğer o bebekleri nasip ettiyse her şekilde yardımcı oluyor içini ferah tut. 15 senedir bu hastalıkla uğraşıyorum artık ameliyattan başka çaremiz kalmadı dediler ama ısrarla olmadım ve şuan bebeğimi 4 gözle bekliyorum.
BurcuHamza Melikeumut Allah hayırlısıyla bebeğine kavuşturmak nasip etsin. Bende aynı balık yağı ve multivitaminde alıyorum.. Kanda hiç ilaç düzeyine bakilmadi hiç lafında geçmedi. Sen hangi ilacı kullanıyorsun?
Melikeumut BurcuHamza ben kepraa 1000 mg 4x1 kullanıyorum gebelik öncesi bird e yanında deakin 500 3x1 kullanıyordum ama gebelik başlangıcında bıraktık. Çok şükür kızım da bende iyi gidiyoruz şuan 😍