Gamzekturk epiduralli normal doğum doktorun kendi kuralına göre işler. Bazı doktorlar 3 cm açılmada takalım der bazılar 6,7,8 cm o doktorun kendi işleyişiyle alakalı. Ben ilk doğumumu epiduralli yaptrımıştım gerek ver mı dersen asla yokmuş. Benim doktorum 3 cm açılma ile taktırdı . Bir saat içinde baktıki daha fazla açılmam yok kendim rahatlayınca kasılmamda azalınca bu sefer çocuk karnımda strese girmesin diye suni sancı taktılar . Tamam epidural kesti ağrıyı az bişey ama suniyide arkasına takınca daha beter sancılarım oldu ben suniyi istemezsemde açılmam olmaz diye doktor illa sunide takcaz dedi iyi ki suni sancıda almışım açılmam hızlandı . Yani benim epiduralle rahatlamam en fazla bi saat olmuştur. Çünkü doktor ne hastasını ne bebeğini riske atamaz rahatlama oldukça kasılma azaldığı için açılman olmuyır ve çocuj kalp atışı yavaşlıyor sonrada sezeryan yolu görünüyor.o yüzden şimdide hamileyim bi saat rahatlama için o kadar şeyi belime taktırıp hem bi ton fark ödüyorsun hemde belde ağrın kalıyor bunda hiç düşünmüyorum. Evet epiduralle gerçekten güzel doğum yapablar var ama dediğim gbi ben epizyotomi dikişime kadar herşeyi zerresine kadar hissettim o yüzden gereksiz bir uygulama oldu benim için