Merhaba sevgili anne adayları postlarda çok gördüğümüz bir konu "gebelikte kanamam oldu leke geldi normal mi veya ne yapmam lazım?"sorusu.
Öncelikle Gebelikte hiçbir kanama veya lekelenme normal değildir.
Hamilelikte kanama varsa hafif veya ağır mutlaka doktora gidilmelidir. Rutin vajinal muayene, rahim ağzı polipleri, cinsel ilişki veya vajinal enfeksiyondan kaynaklanan kanamalar olabilir.
İlk üç aylık dönemde (1 ila 12. haftalar arasında) kanama meydana gelebilir.
Bazen hamilelik sırasında kanama, yakın zamanda gerçekleşebilecek düşük veya acil tedavi gerektiren bir durumu gösterir.
Hamilelikte başlıca kanama nedenleri şunlardır;
- Dış Gebelik:Döllenmiş yumurtanın rahim dışında yerleşmesi ve büyümesi
- Yerleşme kanaması: Döllenmiş yumurtanın rahim zarına yerleşmesi ile gebe kaldıktan yaklaşık 10 ila 14 gün sonra meydana gelir
- Düşük :20. haftadan önce gebeliğin kendiliğinden kaybı
- Molar gebelik(üzüm) :Anormal döllenmiş bir yumurtanın bebek yerine anormal dokuya dönüştüğü nadir bir durum
- Rahim ağzı enfeksiyonu, iltihaplı serviks veya servikste büyüme gibi serviks ile ilgili sorunlar
Bunlar dışında gebeliğin 2.ci ve 3.cü trimester kısmındada kanamalar görülebilir.
Lütfen ihmal etmeyelim ve doktorumuza baş vuralım 🙏🏻