Selam herkese bende tabi herkes gibi aylarca , geceleri uyku tutmadığında ne kadar dogum hikayesi varsa okudum.
Şöyle yapın , böyle yapın tavsiyeleri işin açıkcası iş başa düşünce çok da akla gelmiyor ve doğum gelmesi gerektiği gibi oluyor.
39+0 günümde her zamanki gibi sabah yürüyüş yaptım ertesi gün yeniyıl bebek artık 2024 doğumlu olur diye düşünüyordum.
Bütün gün güzelce yerleri sildim açılmam olsun diye zaten 3 cm açıklığım vardı ama sancım hiç çıkmıyordu.
Akşam da çok rahattım. 31 Aralıkta Sabah karşı 4 gibi tuvalete gittim ve kan geldiğini gördüm telaş etmedim nişandır dedim sonuçta hemen gelmiyor bebek geri yattım.
Ama belimden yavaş yavaş ağrılar vurmaya başladı uyumak mümkün değil hafif ağrılar, hemen sıcak dışa girdim evde biraz dolandım tekrar yattım, artık daha hızlı ağrı gelmeye başladı sancı olup olmadığını anlamadım, eşimi uyandırdım acile geçtik nst de ağrı yine cok hafif çıktı ama artık doğumun başlamış ne zaman doğar bilmem dediler tedavi gördüğün hastane ve doktora gidin diye ilçedeki hastaneden ayrıldık, doktorumu aradık hastaneye geçtik 8.30 gibi yatışım oldu ve 5 cm açıklık :)
10 oldugunda doğumu başlatacağız dediler sancılar sık sık vurdu , ben dayanamayacağım sanıyordum korkmaya başladım ama o an tek istediğim sağlıklı şekilde doğurmaktı.
Sancılarım hala hafif ama hafifi bile bana cok ağırdı sürekli açıklık kontrolü yaptılar..
Saat öğlen 12 gibi artık açıklık istediğimiz seviyeye geldi diye suyumu patlattılar, ve ıkınma testleri yaptık bir iki kez ağrılar vurdukça ıkınıyorsun vs. Çatala geçtim bir .. iki… üç çıkmadı gücüm kalmadı itemiyorum bebeği bir telaş karnımda. Bastırmalar, vantuzlar ve bir sess geldi meleğimi aldım..
hem kesiğim hem yırtığım oldu…
Dikiş attılar aslında anestezi gerektiğini ama tatil oldugu için bir tane doktor oldugu onun da ameliyatta olduğu için o kadar bekleyemeyeceğimizi ve dikilmesi gerektiğini söylediler sadece 1 iğneyle diktiler herbişeyini hissettim..
Kontol oldasına cıkarıldım bir süre sonra bebeğim geldi çok şükür ikimiz de sağlıklıydık.
Kendi odama çıkmayı bekliyorum artık ama kanlarım tansiyonum o kadar düşük ki doğumdan tam 4 saat sonra odama çıkabildim.
Sonrası da dikiş ağrısı bel ağrısı normal dediler .
Şu an 4 gün geçti ben popomun üstüne oturamıyorum, ellerim ayaklarım dogumdan daha fazla şişkin , ödem yaptı , 3 gün tuvalet yapamadım. Normal doğum yaptım ama böyle acı çekeceğimi bilseydim sezeryan yapardım, hala daha çekiyorum dikişlerimin ağrısını sızısını
Eğer acıya dayanıklı değilseniz bu yola girmeyin ya da göze almayın, sezeryan en azından üstte kesik altınızdaki kesiğin acısı hepsinden farklı
Herkese iyi geceler