Merhaba kızlar. İki gebeliğimde de özel hastane takipli olup , doğumlarımı devlet hastanesinde gerçekleştirdim🌸 Sizlere tecrübelerimi aktarmak istiyorum. Çünkü iki gebeliğimde de vajinal doğuma uygun olmadığın gerekçesiyle sezeryana yönlendirildim ve doğum öncesi ciddi olarak strese girdim .
İlk gebeliğimdeki sebep, bebeğin karın çevresinin 2 , kafa çevresinin 3 hafta önden gidiyor oluşuydu. Bebeği ugs’de 4 kilo ölçüyorlardı. Doktor beni öyle korkutup strese soktu ki.. şu kadar yırtığın olur, doğumda zorlanırsın , vb vb.. 30. Haftamdan sonra devlet hastanesine takibe başladım. Orada da ölçümler yüksek çıkıyordu ama normal doğuma engel teşkil etmiyordu. Velhasıl kelam kendi isteğim ve inancımla 39+5 de iri dedikleri kızımı 3.5 kilo normal doğum ile doğurdum . Yaşadığım stres yanıma kaldı.
İkinci gebeliğimde ise özel poliklinik takipliydim. Bu sefer bebeğin boynunda 1 tur kordon olduğu için ve kafası kanala çok uzak olduğu için doktor yine sezeryan önerdi. Bebek doğumda zorlanabilir , acil sezeryana alınabilir diye yine aynı korku döngüsüne yeniden sokuldum. Çok araştırdım , kordon tek başına doğuma engel değildi.. kanala girmeyen bebek normal doğuma hiç engel değildi. Çünkü kızım 8 cm açıklıkta , oğlum ise 10 cm açıklıkta kanala girdi. Yine hemen devlet hastanesi gittim ki kaydım açılsın kan tahlillerim yapılsın diye. Sonuç ikinci bebeğimi de devlet hastanesinde doğurdum. Ne kordonu engel oldu normal doğuma, ne de kanala inmeyişi.
Buradan normal doğuma çok istekli olan anne adaylarına tavsiyem kesinlikle devlet hastanelerine de gitmeleri.. özeller malesef son anda bile sezeryana yönlendiriyorlar hemde korkutarak. Doğum uzun bir eylem ve doktorun o gebeyi bekleyecek vakti yok.. ayrıca özel hastanelerde normal doğum oranları çok düşük olduğu için olan doğum süreçlerini de güzel yönlendiremiyorlar . Bunu çok arkadaşımdan duydum.
Sonuç olarak Türkiye’de normal doğum yapmak istiyorsan bunun için kararlı ve istekli olman gerekiyor. Allah bizim vücudumuzu buna uygun olarak yaratmış. Elbette zorunlu sezeryan sebepleri var. Ama bunun oranları çok çok düşük.. ve malesef ülkemiz sezeryan sıralamasında dünyada ilk sıralarda..herkese kolay doğumlar dilerim . Sormak istedikleriniz var ise yardımcı olurum. Bu arada her ne kadar beni normal doğum için uygun görmeseler de , iki doğumum da çok rahat ve güzel geçti ;)