Gmzgkck_ ben size bir mali. müşavir olarak anlatayım süreci. SGK’nın belirlediği çalışma limiti şartını sağlıyorsunuz öncelikle. Sonrasınds 32+0 da bir rapor almanız lazım çalışabilir veya çalışamaz raporu. Diyelim ki çalışamas raporu aldınız 38. Haftada doğum canlı bir şekilde gerçekleşti. Hastanenin size verdiği analık ve doğum belgesini işvereninize iletiyorsunuz, işvereniniz sisteme girip onaylıyor onayladıktan sonra SGK size 6 haftalık izninizin parasını yatırıyor. Yani PTT gibi yerlere başvuru yapmıyorsunuz hiç bir şekilde PTT ile alakası yok durumun. Yasal olarak toplam 16 hafta izniniz vardı. Geriye kaldı 10 hafta bu 10 haftanın ücretini işvereninizle ve SGK ile görüşüp izin bitişi de alabilirsiniz maaş gibi aylık da talep edebilirsiniz. O anlaşmaya bağlı olarak değişiyor. Anı alacağınız parayı toplu alamayacaksınız minimum ikiye bölünecek. Şartları sizin de dediğiniz gibi gün şartı, bebeğin canlı bir şekilde doğumunun gerçekleşmesi ekstra farklı bir şartı yok. Ha allah korusun bebek ölü doğdu diyelim hiç bir haktan yararlandırmıyorlar doğum öncesi izne çıktığınız zaman da dahil olmak üzere. Herkesin brütü farklı olduğu için herkese aynı tutarlarda yatmıyor ücret. Diyelim ki siz aralıkta izine çıktınız hesabınız eski asgari ücret üzerinden oluyor mesela.