Bildiğim ve aklımın erdiği kadarını söyliyim öncelikle 1 ay önce yaptırmış birisi olarak. Öncelikle size vede bebeğinize zararlı hiçbir şey yapılmıyor içtiğiniz o şerbetli içecek sadece 2 dilim şerbetli baklava yemenizle eş değer diyebilirim. Yani ay ben o şerbetli içeceği içince bebeğim zarar görür diye düşünmeyin. Allah göstermesin gebelik şekeriniz var ve test yaptırmadığınız için bunu bilmiyorsunuz ve kafanıza göre yiyip içmeye devam ediyorsunuz bilinçsizce. Bu en kötüsü zaten. Bebeğinize ne kadar zarar verdiğinizi bir düşünsenize, yememeniz gereken şeyleri yedikçe bebekte oluşacak reaksiyonlar bebeğiniz erken veya ölü doğma riski aynı şekilde bebeğinizde de ileriye dönük şeker hastası olma riski kilolu doğma riski gibi gibi daha aklıma gelmeyen bir çok risk faktörü. Ama testi yaptırsanız totelde 2-3 saatinizi alıyor zaten kan verme süreci en azından hem içiniz rahat olur hemde kafanız. Benim ailemde şeker hastalığı genetiktir annem ananem dedem dayım herkeste var bende de gebelik öncesi insülin direnci vardı şeker hapı kullanıyordum, yani benim şeker yüklemesi yaptırmam kaçınılmazdı doktorum gerek görmüyorum dese bile ben yaptırırdım kesin ama sonuç olarak yaptırdım ve bende gebelik şekeri çıkmadı. Çıkmadı diye de her gün çikolata makarna pilav patates hamur işi yemiyorum tabiki de. Kısaca özetleyecek olursam şeker yüklemesini ben şiddetle tavsiye ediyorum mutlaka yaptırın