Dilekcantas Günah, ama neden günah, çünkü gelecekten haber almak istiyorsunuz ve geleceği sadece Allah bilir ,o zaman bu Allah a şirk koşmaktır. Ondan başka kim gelecekten haber verir kim bilebilir ,hickimse. Falda yaradan sizi sınar. Mesela Birine baktirirsiniz size 2 tane şey söyler biri iyi biri kötü haber. Hiç olmayacağı varken ortada yokken yaradan birinin olmasına izin verir ve sizi sınar. Siz bu durumda aaa falcı gerçekten de bildi diyip bir insanın geleceği bilmesine mi inanacaksiniz yoksa doğrusunu Allah bilir o sadece bir insan mı diyeceksiniz. Hiç ortada yokken kötü olan tahminin bir anda gerçekleşmesini ister misiniz kaderinizi kötüye çekmek ister misiniz mesela? Benim kaynanam yaptirmis zamaninda bekarken ,senin bir kızın olacak ve ölecek demis , oğlun da zengin olacak demis. Gerçekten de kızı öldü şimdi oturdu oğlunun zengin olmasını bekliyor belki de ,bir insanin geleceği bildiğine inanıyor. Yaradan onu yaptığı ile sınadı. Hiç baktırmasaydı bu başına gelmeyecekti. Hiçbir insan geleceği bilemez Allah kimseye böyle bir yetenek vermez. Bu onun gücüne, her şeyi bilmesine ters bir durum. Yaradan hiç kendi ile çelişir mi? Yani işin özü salladıklari şeyin gerceklesmesine Allah izin veriyor bazen. Bizleri bir insana mı yoksa yaradana mı inanmamız gerektiği konusunda sınıyor.