Kesi veya yirtilma genelde bebegin kilosundan dolayi degil, annenin nasil ikindiginda ve bebegin pozisyonuna bagli. 4,5 kg doguran arkadasim var kesi yok ufacik bir yirtilmasi dahi yoktu. Benim kizim 3,6 kg dogdu ilk baslarda nasil yapicagimi anlamadigim icin biraz zorlandim yine kesi olmadi bi kac tane yirtilma oldu onlara dikis yapildi. Cok cabuk gectiler.
Dogum esnasinda seni yonlendiren ebe/doktor cok onemli. O ne zaman ikin derse ozaman ikinacaksin, ve nasil ikinman gerektigini de soyluyor.