Kubra-00 Kadınlarımız emekçi. Çoğu çocuk yaşta evlenmiş, korunma ne demek bilmemiş. Hoş bilse de böyle bir haklarını kullanabileceklerini sanmıyorum o yıllarda. Bugün bile başlık açılıyor kocam korunmuyor diye. Ev içi işin yanısıra; tarlada, bağda, bahçede çalışmak, hayvan bakmak zorunda kalmışlar. Doğan çocuklarını da ya bir komşuya ya da kardeşlerine emanet etmişler. Bencillik vs diye bakılmamalı asla. Aksine çocukları için mücadele etmişler hep. Anadolu’da böyleymiş, hala da vardır bu şekilde. 😕