Bonita bence kendinizi üzüp yıpratmayın bende çok korkmuştum ama çok fazla türü var hpvnin sadece bazı türleri kanser diyor genital siğil gibi bir belirtiniz yoksa içiniz rahat etmesi açısından yaptırın testi. Smear testinin de bazı dereceleri var ascus en korkulması az olan. Bide doktorlarda cidden korkutuyor insanı benım hpvde riskli hiçbir tür cıkmadıgı halde kolposkopi-biyopsi yapılsın diyordu doktorum. Normalde cıkarsa yapılıyormuş bide. Aslında 30 yaşından sonra hpv testi yapılıyor ücretsiz ketemlerde. Normalde araştırdım ascus cıkan hastaya bıkac ay sonra tekrar smear testi yapılıyor 30 yaşın altındaysa ben 28 yaşımda olmama rağmen doktor direkt hpv testi yaptı. Özel hastane olmasının da etkısı var bence bunda gereksiz strese soktu doktor beni sizde strese girmeyin bence hatta çok okumayın şüpheniz varsa yaptırın hpvyi de. Ascus çıkan o kadar kişi var ki tek siz değilsiniz ascusun kaynağı enfeksıyonda olabılır baska bır seyde olabılır sadece ascus mu yazıyor raporunuzda